Hoofdstuk Lieke: deel 1 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu Hoofdstuk Lieke: deel 1 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk Lieke: deel 1

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

16 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Dinsdag 9 augustus 2011:

Eerst lekker naar school met een uitgerust gevoel. Dat is lekker. Na school even langs het kantoor om dan eindelijk mijn loon op te halen. Als de buit binnen is, ga ik meteen door naar Plaça Catalunya om Lieke daar op te halen. Ze komt daar aan met de bus vanaf het vliegveld. Wel raar om elkaar hier zo te zien in Barcelona… Maar natuurlijk ook heel erg leuk. Met de zware koffer voor 10 dagen gaan we naar het appartement. Daar eventjes wat eten, klein beetje installeren en dan toch nog eventjes naar het strand. Lieke wil hier natuurlijk haar kleurtje bijwerken. We gaan vanavond met Janet, Hessel, Bram en Maud eten, want die zijn 2 dagen in Barcelona. Dus rond een uurtje of 6 gaan we even snel terug naar het appartement om ons om te kleden en dan vertrekken we weer richting Plaça Catalunya. Daar ontmoeten we ‘the whole family’ en lopen we gezellig La Rambla af om een eettentje te zoeken. Nog een snel La Boqueria binnen om eventjes te kijken. En dan naar een leuk pleintje om daar bij een tapasrestaurant te gaan te zitten. Na heerlijk te hebben gegeten en lekker te hebben getafeld, gaan weer terug naar La Rambla. Daar gaat de familie naar links en wij gaan terug naar rechts. Terug in het appartement eventjes omkleden en dan op weg naar CDLC. Het plan is om eventjes een glaasje te drinken en dan weer terug te gaan, vroeg het bedje in. In het begin van de avond is het allemaal een beetje rustig en doods, maar op een gegeven moment worden de statafels weggehaald, het volume een beetje opgevoerd en komt het los. Extra flessen Wodka worden besteld, omdat er 2 collega’s morgen weggaan. En de tijd tikt weg… Tijd dat we in bed liggen: 04.00 uur.

Woensdag 10 augustus 2011:

Blegh, wakker worden met minder dan 4 uur slaap… Dat valt even zwaar. Toch maar gewoon naar school. En in de pauze natuurlijk werken. Dan zijn eindelijk de lessen om, lekker terug naar het appartement voor eventjes. Lieke komt dan ook net terug van het strand. Dus even samen eten, boodschappen doen en dan weer terug naar school om in de laatste pauze nog even te werken. Als we dan eindelijk weer terug zijn in het appartement gaat Lieke even een siësta houden. Ik doe ook even lekker niets. Dan gooien we een pizza in de oven en vertrekken we weer richting La Rambla. Die lopen we nu van begin tot einde af. En vervolgens nog langs de haven naar een metrostation. Ja ja, dan doen je voetjes wel zeer. Na zo’n hele dag aardig wat kilometers af te hebben gelopen en de nacht ervoor stevig gedanst te hebben op hoge hakken… Als we terug zijn, zitten we nog even gezellig op het balkon met een glaasje Crema Catalana (op aanraden van Hessel), een drankje uit de streek wat een beetje op Baileys lijkt. Heerlijk! Nu lig ik al lekker in mijn bed en Lieke zit nog even op het balkon te lezen. Even bijtanken vanavond.

Donderdag 11 augustus 2011:

Uitgerust naar school. In de pauze blijkt dat er geen lijst of flyers liggen, dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Dus ik sms Rafael een paar keer om het te vragen, maar die reageert niet. Als ik thuis ben, komt Lieke ook thuis van het strand. Even samen een broodje eten. Dan belt Rafael mij dat we vanavond een diner hebben met alle promoters op de scholen. Ik snap er niet heel veel van, maar goed. Ik leg ook even uit dat ik niet heb gewerkt vanmorgen, omdat er niets lag en ik niets wist. Hij zegt dat het niet zo’n groot probleem is. Dus wij gaan gewoon lekker naar het strand met Marina en Olivia. Rond een uurtje of 6 zijn terug en gaan we maar gewoon rond Nederlandse tijd eten. Daarna even opfrissen en dan gaan we richting Plaça Catalunya. Lieke gaat daar shoppen. Na een half uurtje in de winkelstraat te zijn, ga ik naar La Rambla om het restaurant te vinden waar we gaan eten met de promoters. Ik ben natuurlijk weer de eerste… Het eten is in ieder geval heerlijk! En heel luxe met de taxi terug naar huis. Eigenlijk is het de bedoeling dat iedereen van het werk nog naar de beachlounge gaat en daarna naar Sutton of naar Opium, waar Tiesto draait. Maar daar heb ik niet zo heel veel zin in, dus ik ga gewoon lekker naar huis. Daar nog even gezellig op het balkon zitten en dan lekker slapen.

Vrijdag 12 augustus 2011:

Laatste dagje school voor het lange weekend. We zijn naast zaterdag en zondag, ook maandag vrij. Want het is dan 15 augustus, wat een religieuze feestdag is in veel (Europese) landen. Ik vind alles best. Lieke gaat vandaag naar Parc Guëll in de ochtend als ik naar school ga (toch nog wat toeristische, culturele dingetjes bekijken natuurlijk). Als ik weer terugloop van het metrostation naar het appartement komt ze er net aanlopen. Lekker stokbroodje eten en dan weer naar het strand. Helaas niet tot heel laat, want er staat een meeting op de planning om 7 uur. Helemaal bezweten en gehaast kom ik bij het kantoor aan, komen Rafeal en Dorine net naar buiten lopen: er is geen meeting… Bedankt voor het doorgeven! Er is voetbal met Happy Nation, dus ik besluit maar even mee te gaan. De taxi blijft maar doorrijden en we stappen voor mijn gevoel ergens buiten de stad uit. Ik besluit dan ook niet zo lang te blijven, want het duurt bijna 45 minuten om terug naar het appartement te komen. Daar eventjes koken, lekker zitten op het balkon en dan klaarmaken voor een drankje in Barrío Gotico, een wijk in Barcelona. (Al denkt Lieke dat het de naam is van een bar…, haha.) In de wijk lopen we naar een leuk barretje, cocktails voor €5,-. Onderweg daar naartoe lopen we langs een oud opaatje. Op het moment dat we hem passeren, trekt hij zijn shirt omhoog en kunnen we gewoon zijn … zien. Rare mensen in de wereld af en toe. We proberen heel normaal door te praten en na een paar 100 meter kijken we elkaar aan: “Zag je dat?” “Ieeeehwl…” Snel weer vergeten, hopelijk. Het barretje dat we vinden, is een wat minder toeristisch barretje dan aan bijv. aan het strand. Dus het is een goede mix van echt Spaanse mensen en toeristen. Na 3 cocktails en nog even hebben rondgekeken in de wijk gaan we terug naar het appartement. Meteen op bed.

We moeten er nog maar even van genieten, want voor we het weten is het weer voorbij. De tijd vliegt.

Liefs uit Barcelona,
Lisanne (en Lieke)

  • 16 Augustus 2011 - 18:54

    Rolien:

    Alweer visite, leuk man. Gezellig dat je binnenkort ook weer deze kant op komt.
    Wanneer ben je er precies weer? Wil je zeker nog niet over praten :-). Kun je even weer wat mooi weer deze kant op blazen. We hebben het nodig. Veel plezier met lieke ....

    X

    Roliem

  • 17 Augustus 2011 - 13:04

    Rob:

    Hoi Lisje,

    Bijna weer naar huus toe,
    mooi dat je het nog leuk hebt.
    kus

  • 18 Augustus 2011 - 20:50

    Patje De Spanjaard !:

    Te extraño mucho. pero, afortunadamente, ya está casi en casa

    Pero incluso una semana y luego podremos volver a disfrutar de una cerveza juntos

    Gran beso Pat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Adios, BCN!

24 Augustus 2011

9 weken, 9 dagen, 9 uren

18 Augustus 2011

Laatste week alleen begint...

16 Augustus 2011

Hoofdstuk Lieke: deel 1

08 Augustus 2011

Sleeping, sleeping and go again
Lisanne

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 27369

Voorgaande reizen:

25 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Barcelona

Landen bezocht: