9 weken, 9 dagen, 9 uren - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu 9 weken, 9 dagen, 9 uren - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu

9 weken, 9 dagen, 9 uren

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

24 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Vrijdag 19 augustus 2011:

Laatste dag je naar school en dan lekker weekend. Het is nu wel al een beetje aftellen… Als we terugkomen van school komen, heeft Paula (de vriendin van Marine) al traditioneel Spaans eten voor ons klaar. Heerlijk! Daarna even naar het strand. Later moet ik me haasten om op tijd op het kantoor te zijn. Daar blijkt natuurlijk weer dat het nergens voor nodig was, want het duurt superlang voordat we überhaupt iemand van de bazen zien en het duurt nog langer voordat we ons geld hebben. Gelukkig is dit de laatste keer, want ik stop er nu mee. Nog even een weekje zonder verplichtingen. Eindelijk ben ik dan weer rond 9 uur terug. Dan gaan Paula, Marine en Sylwia (Pools huisgenootje) naar Grácia, want daar zijn al een paar avonden feest in de straten. Toch wel leuk om even te kijken, dus ik ga mee .Uiteindelijk gaat Paul, onze huisgenoot ook nog mee. Later op straat voegen nog 4 mensen zich bij ons. Het feest op de straten is echt geweldig. Elk klein straatje heeft zijn eigen thema met een groot podium in het midden. De bands die spelen zijn ook supergoed, helaas gaat de muziek rond half 2 al uit. Zoals veel dingen hier vroeg sluiten. Eigenlijk vind ik het wel een prima idee om terug naar het appartement te gaan, volgens mij zijn er wel meer. Maar Marine wil perse nog even naar het centrum lopen om daar een bar of club te vinden. Dat gaat allemaal niet echt te rap. Eenmaal in het centrum vinden we nog wel een bar, maar die gaat net sluiten. Dan toch maar naar huis… Uiteindelijk is het na 4en als we terug zijn. Niet echt een geslaagde avond…

Zaterdag 20 augustus 2011:

Toch maar even een wekkertje gezet voor de zekerheid, want ik ga met Olivia naar het strand om 1 uur. Als ik even later achter de laptop zit, laat ze me weten dat ze niet meer meegaat, want ze is te moe en te brak. Inmiddels zijn Marine en Paula al weg. Ik besluit mijn spullen te pakken en achter ze aan te gaan. Het is even lastig om ze te vinden, omdat de telefoon niet opgenomen wordt. Maar wanneer ik langs het water loop, zie ik ze al snel. Het weer is vandaag perfect. Zon en een klein windje. In de zee is het ook heerlijk, want de golven zijn vandaag superhoog. Als ik even het water in wil gaan, kom ik heel toevallig een (ex-)collega tegen van Happy Nation. Ze is alleen op het strand, dus ze komt bij ons liggen. We vallen allemaal nog even heerlijk in slaap en daarna is het ook ineens half 7. Dan terug naar huis lopen. En even langs de supermarkt om citroenijs te halen, lievelingssmaak, haha. Rond een uurtje of 9 toch nog maar even hardlopen, dat is alweer een tijdje geleden. Het gaat alleen wel zwaar, het is te warm. Maar ik heb het weer gedaan, proud on myself. Snel even douchen, eten, spullen pakken en dan naar Olivia. We gaan een film kijken samen met haar vriendinnetje uit Brazilië, Laura. Laura blijft hier een jaar, want ze gaat hier na de zomer naar de universiteit. Rond 2 uur naar huis en proberen te slapen in de hitte. Helaas komen al mijn huisgenootjes rond 5 uur thuis met groot kabaal… Lekker sociaal weer.

Zondag 21 augustus 2011:

Raar, over een week moet ik waarschijnlijk rond 6en opstaan om het vliegtuig te halen. Mijn laatste week is dus nu echt ingegaan… Dubbel gevoel! We moeten natuurlijk nog wel wat zon pakken, want ik kan niet als een melkfles terugkomen in Nederland na 9 weken Spanje. Dus ga ik nog een middagje naar het strand. Vandaag wel met Olivia. Laura gaat ook gezellig mee. Eigenlijk is het vandaag veel te warm, dus we houden het niet zo lang vol als ik gisteren deed. Weer terug in het appartement lekker de hele avond niets doen. En vroeg naar bed. Volgens mij moet ik nog steeds een beetje bijkomen van alles of zo…

Maandag 22 augustus 2011:

Pff… Wat een rotnacht! Veel te warm en te veel luidruchtige huisgenoten die midden op de gang lekker staan gillen. Bedankt, man. Beetje lastig om op te staan, maar ik moet van mezelf de laatste 3 dagen nog wel even naar school. Al helemaal omdat ik woensdag een examen heb. Daar ga ik nog even mijn best voor doen natuurlijk. Er zijn afgelopen weekend heel veel mensen naar huis gegaan, dus we hebben nog maar 6 mensen in de klas over. Na de les meteen naar huis. Even wat eten en dan natuurlijk naar het strand met Olivia. Daardoor zijn we er al sneller zat van, dus gaan we weer terug naar het appartement. Even het vieze zand eraf douchen en naar het centrum, naar La Rambla. Na die helemaal afgelopen te hebben (de terugweg met zakken vol), doen mijn voeten best wel zeer. Dus ik ben blij als ik eindelijk weer kan zitten als ik terug ben. Dan moet ik me er nog even toe zetten om te leren… Anders wordt dat examen natuurlijk niets. Hopelijk daarna iets beter slapen dan de nacht hiervoor.

Dinsdag 23 augustus 2011:

Laatste dag voor het examen naar school, dat betekent goed opletten dus. Na de lessen ga ik samen met Olivia en Dorine naar het strand. Eerst even langs de supermercado om wat eten te halen zodat we in één keer doorkunnen naar het strand. Vandaag gaan we naar een ander strand, dus we moeten de metro pakken. Uiteindelijk lopen we alleen zover om dat we bij een strand uitkomen vlakbij het strand (Barcelonetta) waar we altijd heen gaan… Een voordeel: straks minder lang terug naar huis lopen. We zijn er vandaag alleen al snel zat van. Dorine omdat ze inpakstress heeft, Olivia omdat ze zich niet lekker voelt en ik omdat ik moet leren. Mijn voornemen was natuurlijk om op het strand te leren, maar daar komt niets van. Eenmaal weer terug in het appartement ga ik een begin maken met het inpakken van mijn koffer. Want het plan is om donderdag te verhuizen naar het hotel waar mama en oma in verblijven, wel zo gezellig. Wanneer al mijn kleren erin zitten, zit mijn koffer helaas al aardig vol… Snel even wat eten naar binnen werken en dan aan de studie, samen met Marine. Dat stimuleert wel goed. Om 11 uur geef ik de strijd op en duik ik mijn bed in. Morgen de grote dag…

Woensdag 24 augustus 2011:

Ik heb afgesproken met Marine vandaag een beetje eerder naar school te gaan, omdat onze leraren gisteren zeiden dat het belangrijk was om op tijd te komen. En het lukt ons zelfs. Dan gaat het examen van start. Het eerste blok van 2 uur is allemaal schriftelijk: veel grammatica, een tekst lezen met vragen erbij en zelf een tekst schrijven. Daarna een korte pauze en dan begint het tweede blok: luisteren en daarna een één-op-één gesprek met mijn lerares. Na het individuele gesprek is mijn lerares heel erg enthousiast. Ze vindt dat ik heel erg makkelijk praat en dat als ik weer terugkom, kan ik meteen doorstromen naar B1. Helemaal blij! En ik heb me misschien gisteren wel iets drukker gemaakt dan nodig was… Dan naar huis en even heerlijk relaxen, geen school meer. Zo meteen naar het centrum om even mijn zelfverdiende geld uit te geven en dan wachten op mama en oma.

Nog 3 hele dagen te gaan en dan zit ik weer in het vliegtuig terug naar het regenachtige Nederland. Dat is wel een heel erg raar gevoel. Het voelt alsof ik het ene moment nog 9 weken voor de boeg had en nu is daar minder dan 1 week van over. Het is voorbij gevlogen… En het aftellen kan nu écht beginnen. 3, 2, 1…

Veel liefs voor iedereen.
En ik hoop iedereen natuurlijk snel weer te zien.

  • 24 Augustus 2011 - 18:16

    Papa:

    Hee Lis, mama en oma zijn net geland, die komen er aan! Mooi dat je examen goed ging. Nog een paar fijne dagen! papa.

  • 24 Augustus 2011 - 19:21

    Hetty:

    he meid
    tot zondag en geniet nog even samen met mama en oma van de laatste dagen in barca
    liefs van ons

  • 24 Augustus 2011 - 19:25

    Alagonda:

    Super Lis! van Harte!
    Nog heel veel plezier met je moeder en oma de komende 3 dagen. Tot gauw! Kus

  • 25 Augustus 2011 - 07:55

    Marjanne En Roy:

    Geniet nog even lekker van je laatste dagen.. Super goed gedaan. Tot snel, gaan we weer lekker borreltjes drinken.. Dikke kus van ons

  • 25 Augustus 2011 - 08:59

    Mama En Oma:

    Nou we zijn er hoor! Super om elkaar weer te zien! Na een redelijke nacht voor mij en niet zo'n goede nacht voor oma, in het voor mij bekende hotel Fellipe, gaan we nu op pad met de bus. Nog lekker even drie dagen genieten van de zon en een prachtige stad en van jou. We krijgen nu net een klein cadootje van Lis, een hele mooie sleutelhanger. Lief! Dikke kus oma en mama

  • 25 Augustus 2011 - 10:12

    Ageeth:

    Ik heb van je verhalen genoten in het mooie Barcalona. Veel plezier nog met je moeder en oma.
    De eerste training is geweest. Let op:
    Dames 1 (de selectie): opkomst 3.
    Dames 2 en Midweek plm. 16 dames.
    Goede reis naar huis en tot gauw!!
    Liefs Ageeth

  • 26 Augustus 2011 - 08:51

    Son:

    Hoi Lis
    Weer een leuk verhaal uit Barca... Zoals Ageeth al heeft geschreven waren woensdag met drie personen.
    Eigenlijk zouden we dinsdag ook trainen, maar vanwege het weer (rond de middag was er een onweersbui in Vries) had Rolien een sms gestuurd dat de training niet doorging. Heel erg ;0).
    In de avond was het echter droog en lekker warm.
    Hey geniet nog van je laatste dagen en ik zie je snel weer.

    Groetjes
    Son

  • 26 Augustus 2011 - 13:43

    Gert:

    Hey lieverd, gniet van je laatste dagen en doe de groeten ff aan Jo en Boukje. Dikke kus.

  • 27 Augustus 2011 - 06:50

    Leontine:

    hey heb je het leuk met oma en jolanda
    xxxxxxx leontine

  • 27 Augustus 2011 - 17:21

    Cobie:

    Wij zijn ook weer in Nederland, niet zo regenachtig hoor, valt mee! Nog even en dan begint het gewone leventje weer.... na een kleine 4 week heb ik al moeite dat lekkere relaxe mediteriaanse sfeertje los te laten....Veel succes dus! Ach, het went ook wel snel weer, toch!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Adios, BCN!

24 Augustus 2011

9 weken, 9 dagen, 9 uren

18 Augustus 2011

Laatste week alleen begint...

16 Augustus 2011

Hoofdstuk Lieke: deel 1

08 Augustus 2011

Sleeping, sleeping and go again
Lisanne

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 27369

Voorgaande reizen:

25 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Barcelona

Landen bezocht: