Sleeping, sleeping and go again - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu Sleeping, sleeping and go again - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu

Sleeping, sleeping and go again

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

08 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Dinsdag 2 augustus 2011:

Woow… Bijna de hele nacht doorgeslapen, dat voelt wel even heerlijk. Lekker uitgerust. Dus ik kan nu met een wakker gezicht naar school. En dit keer zijn we zelfs op tijd, wat Marine volgens mij best wel bijzonder vind, haha. Volgens mij is Nederland één van de weinige landen waar de MEESTE mensen (met uitzondering natuurlijk) altijd op tijd zijn of zelfs te vroeg. In de Zuid-Europese landen doet iedereen rustig aan en laten ze je zo een half uurtje wachten, dat is normaal. In het begin is dat even wennen en wel ergerlijk… Maar het begint nu zo langzamerhand te wennen. En misschien is het in sommige gevallen wel lekker om zo relaxed te doen. In ieder geval, nadat school is afgelopen, ren ik weer als een Nederlander naar huis. Want ik heb om half 3 afgesproken met Anna. Anna is een meisje uit Duitsland en ze werkt ook bij Happy Nation. Gisteren hebben we afgesproken om samen naar het strand te gaan. Uiteindelijk ben ik 10 minuutjes te laat, dat valt best mee. Dan lekker relaxen op het strand. En we vallen zelfs in slaap.(Lekker, maar als je wakker wordt en dan voelt dat één kant van je gezicht is verbrand, is het even wat minder.) Als ik dan weer thuiskom, moet ik me er maar weer even toe zetten om hard te lopen. Anders wordt het niets met mij volgend seizoen. Het is nog steeds 25 °C, dus ik zweet als een waterval. Snel even een douche nemen, eten, klaarmaken. En dan om 23.00 uur in CDLC zijn. Veel mensen van Happy Nation zijn er, dus het is erg gezellig. Rond half 2 ga ik toch maar naar huis. Anna wil me wel naar huis brengen. Ik vind het niet perse nodig dat ze helemaal tot mijn deur meeloopt, maar dat doet ze toch. En haar schoen is helemaal stuk, dus daar kan ze niet meer normaal op lopen. Dus leen ik haar even mijn flipflops. Nu lekker slapen.

Woensdag 3 augustus 2011:

Een kwartiertje verslapen, dus iets sneller klaarmaken om naar school te gaan dan normaal. Vandaag is het weer woensdag, dus dat betekent werkdag voor mij. De eerste les gaat heel erg snel, omdat we veel praten. Natuurlijk wel de hele tijd in Spaans. Ik heb altijd het idee dat je daar het meeste van leert. Daarna is het pauze en moet ik weer proberen zoveel mogelijk mensen op de lijst te krijgen. Ik werk vandaag alleen, maar dat betekent ook dat ik het geld niet hoef te delen wat ik hiermee verdien. Voordeel! Als de pauze voorbij is, weer even een les volgen. Dit keer heel veel grammatica, dat is altijd wat saaier… Maar uiteindelijk overleef ik de les weer en moet ik na de les nog even met de lijst in de aula blijven. Dan heb ik al 80 namen verzameld. Even naar ‘huis’ om te eten, mailen, begin maken met de lijst over te typen, etc. Anna komt nog even langs om de flipflops om te ruilen voor haar eigen schoenen. En dan moet ik alweer terug naar school. Daar blijf ik een half uurtje en dan lekker eindelijk naar echt terug naar het appartement. Om de rest van de lijst uit te typen, in totaal vandaag 150 mensen op de lijst gekregen. En natuurlijk spullen in te pakken voor morgen. Want morgen na school ga ik meteen door het treinstation, om daar een trein te pakken naar Fláça, een plaatsje vlakbij de camping van papa, mama en Bas. Als ik alles een beetje bij elkaar heb, Skype ik nog even met Marlies. Maar het is vreselijk weer daar in Rolde, dus er is een beetje sprake van een overstroming… En dus moet ze haar mama even helpen met al wateroverschot. Dan nog snel even wat eten naar binnen werken en daarna op weg naar Sotavento. Het feest van vanavond van Happy Nation. We moeten er al om 22.00 uur zijn voor de warm-up. Maar als we eenmaal binnen zijn, Anna, Jeff en ik, blijken we de eersten te zijn. Dan eerst maar even wat lekkere sushi halen en een glaasje cava. Later komen de rest van de mensen van Happy Nation eindelijk ook en gaan we de VIP-ruimte in. Daar ontmoet ik twee Nederlandse meisjes, ze zijn hier voor een weekje o p vakantie. En die week willen ze natuurlijk optimaal benutten in het dag- en nachtleven van BCN. Dus vanavond gaan ze naar een show van een DJ in Opium. (Volgende week komt Tiësto weer in Opium.) Rond een uurtje of half 2 heb ik het wel weer gezien, aangezien de wekker morgen gaat en ik ’s middags naar papa, mama en Bas ga. Lekker slapen…

Donderdag 4 augustus 2011:

Lekker op pad met mijn koffer naar school. Heel raar. Als de lessen voorbij zijn, hebben we nog een kleine vergadering van het werk over de veranderingen die gaan optreden volgende week. We gaan op een andere manier werken. Dus we zullen volgende week zien hoe dat gaat. Dan op weg naar de het treinstation met de metro. Eerst even een kaartje kopen en dan wachten tot de trein gaat vertrekken met een lekker broodje. Als de trein eindelijk aankomt, blijken er niet zoveel mensen in te zitten, dus er is plek genoeg. En het is er lekker koel. Na ongeveer 1,5 uur ben ik dan eindelijk in het plaatsje Fláça, waar mama en Bas mij op komen halen. Onderweg naar de camping nog even boodschappen doen en dan ben ik sinds 2 jaar weer op een camping. En het lekkerste is… De stilte, de rust! Een heel verschil met Barcelona. Daarna even met Bas zwemmen en de camping verkennen. En ’s avonds een heerlijk stukje zalm eten met gebakken aardappelen en sla. Na het eten nog even met Rob Skypen, even checken of hij alles nog onder controle heeft. En dat heeft ie, for sure. Voor het slapen nog even een ouderwets potje Shitheaden en dan lekker vroeg het bedje in. Hopelijk slaap ik op dit bed iets beter dan in het bed van het appartement. Hoe ik daar ook op lig, ik voel altijd een springveer in m’n zij, m’n rug, m’n buik, etc…

Vrijdag 5 augustus 2011:

We worden de tent uitgebrand rond een uurtje of half 10. Maar wel lekker de hele nacht doorgeslapen. Als ontbijt een heerlijk croissantje en stokbrood, net als altijd op vakantie. En de croissantjes smaken hier net zo goed als in Frankrijk gelukkig. Na het ontbijt meteen maar even duik nemen in het zwembad. Helaas geen ligbedden meer vrij, dus we kunnen niet even lekker liggen na een frisse duik. Dan maar even een campingstoel ophalen van de tent. Maar Bas is niet zo geduldig, telkens als ik nog geen 5 minuten mijn boek zit te lezen, vraagt hij: “Zullen we weer zwemmen?” of “Zullen we weer overgooien in het zwembad?”. Dus na een tijdje zijn we er allebei wel zat van en gaan we terug naar de tent. En daarna meteen door naar het strand met mama en Bas. Klein strandje, veel mensen. Natuurlijk is Bas er al weer snel zat van, dus die gaat terug naar de camping. Mama en ik blijven nog even, totdat we worden gebeld door Jeannette en Ronald. Ze komen ons vandaag opzoeken op de camping, omdat ze zelf heel erg dichtbij op een camping zitten, maar we dachten dat ze rond 4 uur zouden komen. Dat valt dus even wat eerder uit, want ze staan nu al bij de ingang. Dan moet papa ze daar maar een weghalen en gaan wij ondertussen ook terug naar de camping. Het is heel erg gezellig. Als ze na het eten (patat!) weggaan, Skypen wij nog even met opa en oma. Oma heeft nu ook Skype aangemaakt. Dus we kunnen elkaar nu heel goed horen en zelfs nog even zien. Met z’n allen achter de webcam, opa en oma aan de andere kant achter de webcam. Dan nog een paar potjes Shitheaden, voor we gaan slapen. Als we eenmaal in bed liggen, kunnen we niet echt in slaap komen, omdat ze karaoke houden op de camping. En helaas zo hard dat je het overal hoort… En echt mooi gezang is het niet, spijtig feit. Zelf kunnen we het waarschijnlijk niet beter, maar daarom doen we ook niet mee. Rond half 1 stopt het eindelijk en kunnen we gaan slapen. Hopelijk weer net zo’n relaxed dagje.

Zaterdag 6 augustus 2011:

Lekker uitgeslapen tot half 11. Dan een heerlijk ontbijtje weer met een croissant en stokbrood. Na het ontbijt even relaxen en dan op naar het zwembad. Daar een beetje in het water, uit het water en er weer in, etc. Dan weer terug naar de tent om nog even lekker een boekje te lezen. Rond een uurtje of 5 komen Janet, Hessel, Bram en Maud hier. Die komen hier gezellig eten. Zij staan op een camping 14 km bij ons vandaan. Ze zijn ook nog van plan om 1 of 2 dagen naar Barcelona te komen, dus dan gaan we gezellig met z’n allen eten ergens in de stad. Maar vanavond gaan we lekker van de Tepan Yaki eten, soort gourmetten. Heerlijk! Als de hele familie weer vertrokken is, gaan wij nog een een potje Shitheaden en dan ook lekker slapen. Nog een nachtje bijtanken, hopelijk.

Zondag 7 augustus 2011:

Helaas al om 9.30 uur wakker. Waarschijnlijk door het ritme dat ik in BCN heb. Nouja, dan er ook maar uit, want nog een keer omdraaien heeft waarschijnlijk niet zoveel zin. Dan gaat mama even weer lekker vers ontbijtje halen. Iedereen is inmiddels wakker. Na weer een lekker Frans ontbijtje duik ik weer terug het warme bed in, buiten is het bewolkt met een windje, om daar lekker mijn boek te lezen. Maar ik val weer in slaap. En als ik wakker word, is het ineens al 12.30 uur… Blijkbaar had ik nog wel een paar uurtjes slaap nodig. Dan nog even lekker in de zon liggen, want het is inmiddels weer helemaal opengetrokken. En daarna lopen we het dorpje Llafranc in om daar even lekker te lunchen. Lunchen, lunchen… Het is al half 4, dus het is een zeer verlate lunch. We eten heerlijke mosselen. Als we teruglopen naar de camping wil ik nog even gezellig trakteren op een ijsje. Dat gaat alleen niet helemaal soepel. De (jonge) vrouw die het ijs schept, is retetraag. Als we dan ein-de-lijk allemaal ons ijsje hebben, berekent ze ook nog eens €2,- teveel. 3 + 3 + 3 + 2 = 13? Met mijn Spaans wil ik er tegenin gaan en ze snapt ook prima wat ik bedoel. Maar ze geeft een rare uitleg waardoor het volgens haar uitkomt om €13,-. Prima, laat die €2,- maar zitten dan. Even later loopt mama toch weer terug, om het nog een keer te vragen. Onze €2,- wordt hard weer in onze hand teruggeduwd. En bedankt… Na het ijsje hebben we nog een barre tocht voor de boeg, een steile tocht. Eenmaal weer terug op de camping gaan Bas en ik nog even zwemmen. De zwembadwacht (in plaats van strandwacht) heeft wel een mooie baan. Hij gaat zitten met zijn zonnebril voor zijn ogen en gaat een beetje zitten pitten. Want die 2 uur dat wij aan het zwemmen zijn, zit hij in precies dezelfde positie. Luizenbaantje… Na het zwemmen voor de laatste keer met Rob Skypen voor de familie. Want morgen ga ik samen met de laptop weer terug naar Barcelona. Gelukkig zien ze Rob in ieder geval vrijdag weer. Als we het gesprek hebben afgerond (Rob moet natuurlijk weer Studio Sport kijken), ga ik even afwassen. Een traditionele bezigheid op de camping. Als ik terugkom, staat onze lichte maaltijd klaar. Een soepje met stokbrood en wat fruit. Daarna nog even badmintonnen, een andere traditionele bezigheid op de camping (persoonlijk vind ik dit een iets leukere bezigheid dan afwassen…). We sluiten de laatste avond samen natuurlijk weer af met Shitheaden.

Maandag 8 augustus 2011:

Weer een heerlijk nachtje geslapen. Nu ik dit bed heb gevoeld, wil ik eigenlijk niet meer terug naar het bed in Barcelona. Maar toch ga ik vanmiddag weer terug. Eerst weer van een lekker ontbijtje genieten. Omdat het bewolkt is, duik ik daarna weer lekker het bed in. En dan word ik wakker gemaakt om half 2. Dan even douchen, nog even wat eten en dan m’n koffertje weer inpakken om terug te gaan. Als we naar de auto lopen, raken we nog aan de praat met een jongen die hier op de camping werkt in de zomer. In de winter studeert hij Criminologie in Barcelona. Maar zodra hij klaar is met zijn studie, vertelt hij, wil hij zo snel mogelijk daar weg. Hij vindt dat er teveel mensen wonen, het is er te druk. Datzelfde gevoel heb ik eigenlijk ook wel. Maar nu toch nog even voor 3 weekjes terug naar de drukte. Eerst nog een half uurtje in de auto. En dan afscheid nemen voor een kortere periode dan daarvoor van papa, mama en Bas. Nog steeds niet mijn hobby… Ik zit nu in de trein te genieten van de Spaanse omgeving. Helaas zie ik de blauwe lucht achter mij verdwijnen en rijd ik de wolken in… Eenmaal weer boven de grond blijkt het weer in Barcelona toch wel mee te vallen. Terug in het appartement is Maria thuis en het eerste wat ze zegt is: “You look like a different person. So rested, so fresh.” Betekent het dat ik er nu extra goed uitzie of dat ik er afgelopen weken vreselijk bij liep? Ik ben er niet helemaal over uit… Haha! Na even gezellig gekletst te hebben, ga ik naar de winkel om even mijn lege koelkast weer een beetje te vullen. Daarna even hardlopen. Als ik terugkom, komt Marina ook net thuis. Het is haar verjaardag! Maar ze is druk, druk en zoals altijd maar even thuis. Dan komt Jeff thuis en meteen is het huis weer vol energie, as usual. Als ik onder de douche vandaan kom, vraagt Maria of ik al gegeten heb. Het is al wel 9 uur geweest, maar ik heb nog niet gegeten. Dus gaan we gezellig met z’n tweeën aan de overkant van de straat pizza eten en wat drinken voor minder dan €10,-. Op een gegeven moment komt Jeff ook nog even langs, als we bijna klaar zijn. Dan lopen we nog even met z’n allen door de buurt om een winkel te vinden die nog open is, want Jeff wil perse chocolade kopen… En hij is een jongen! Weer terug in het appartement gaan we nog eventjes gezellig doen met z’n allen en dan daarna het bedje in. Hopelijk slaap ik hier ook zo lekker als op de camping…

Tomorrow ‘normal’ life in Barcelona starts again. Going to school, to parties and sleep a little. But this 10 days I can share it with my friend from Holland: Lieke B.

Sleep well, enjoy your holidays!
Kiss,
Lis

  • 08 Augustus 2011 - 21:15

    Lisan:

    He lis! Heeel veel plezier de aankomende dagen met Liek! En geniet nog even van je laatste weekjes. Als we alle 2 weer thuis zijn gaan we snel meeten en bijkletsen. Hele dikke kus!

  • 09 Augustus 2011 - 04:59

    Harmke:

    Hey Lisanne,

    Leuk dat je zo hebt genoten met je ouders en Bas. Wij vermaken ons ook prima hier. We hebben goed weer en maken ook veel gebruik van het zwembad hier. Het blijft leuk om je verhalen te lezen. Veel plezier nog de komende weken.

    Groetjes van Andre, Harmke en Erwin

  • 09 Augustus 2011 - 11:03

    Marlies:

    Heee meid!
    Klinkt wel alsof je even wat bent uitgerust op de camping, gelukkig maar ;). Was je wel even aan toe na die hectische weken in Barça.
    Heel veel plezier met Lieke de komende dagen en ik zie je over 3 weekjes weer!
    Oh ja, dat van die overstroming was een overbodig detail, haha maar wel grappig!

    Kus

  • 09 Augustus 2011 - 16:45

    Rolien:

    Lekker hè even rustig aan. Jammer dat ik jullie gemist heb zondag.zag het maandagmorgen...... Blijf nog maar even weg het weer is hier k.u.t. De indeling is ook bekend. Kreeg een mailtje van Mirjam. Heb nog niet gekeken of die ook op noord staat. Goed de groeten eerst maar weer. X

    Rolien

  • 11 Augustus 2011 - 21:27

    Mama:

    Oeps dat ging even fout, ook nog nooit eerder gedaan een reactie plaatsen.... hahaha. Maar goed, wij zijn weer thuis. Het was een mooie vakantie, heel veel gezien dankzij onze personal reisgids. Heerlijk weer om thuis te zijn en Rob weer te zien na drie weken. Jij nog even lekker genieten van je laatste weekjes en over twee weken zijn oma en ik alweer bij jou! Mooi verhaal weer lieverd. We spreken mekaar morgen wel weer via skyp toch? Dikke kus uit een regenachtig vries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Adios, BCN!

24 Augustus 2011

9 weken, 9 dagen, 9 uren

18 Augustus 2011

Laatste week alleen begint...

16 Augustus 2011

Hoofdstuk Lieke: deel 1

08 Augustus 2011

Sleeping, sleeping and go again
Lisanne

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 27369

Voorgaande reizen:

25 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Barcelona

Landen bezocht: