Laatste week alleen begint... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu Laatste week alleen begint... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu

Laatste week alleen begint...

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

18 Augustus 2011 | Spanje, Barcelona

Zaterdag 13 augustus 2011:

Lekker uitgeslapen… Daarna lekker naar het strand. Vandaag zijn we wel lekker verkleurd volgens mij. Dan even snel het zand van ons lichaam wassen onder een lekkere douche. En even boodschappen doen, want morgen en zondag zijn alle winkels dicht, omdat maandag een feestdag is. Als we hebben gegeten, gaan we (veel te laat dan gepland, dat krijg je met Fransen) samen met Marine naar Font Mágica. De show is weer prachtig. En we maken er weer veel foto’s van. Als het voorbij is, gaat Marine naar haar vrienden en gaan wij nog even de Arena op voor het nachtuitzicht over de hele stad. En in het winkelcentrum kopen we nog een heerlijk ijsje. Soort Nutella-smaak waar je supervol van raakt… Daarna gaan we terug met de metro naar onze buurt om nog een borreltje te halen bij Olivia, die woont nu in een appartement heel dichtbij ons. We weten alleen niet precies waar het is. Uiteindelijk hebben we een half uur gelopen voor een afstand van ongeveer 20 meter… Lekker handig! Rond een uurtje of 2 hebben we het wel weer gehad, dus gaan we terug naar het appartement om lekker te gaan slapen.

Zondag 14 augustus 2011:

Wel even het wekkertje gezet. Want we gaan naar het park Ciutadella. Een prachtig park, waar we veel foto’s maken. Daarna even wat eten en dan weer naar het strand. Later komt Olivia ook nog bij ons liggen. Na een tijdje hebben we het wel weer gehad en gaan we terug naar het appartement. Even douchen en dan naar Plaça Catalunya om daar naar de Mc Donalds te gaan eten. Heerlijk… En zo slecht. Terug thuis hebben we maar een half uurtje om ons klaar te maken, opschieten dus. Maar gelukkig is er altijd nog één iemand langzamer dan wij… Marine gaat weer met ons mee. Dan gaan we met Olivia, Marine en 3 vrienden van haar op zoek naar een bar om Real Madrid – Barcelona kijken. Een van die vrienden van Marine is zeer eigenwijs en we lopen einden weg. We zijn eigenlijk op zoek naar een Spaanse bar om met alle locals de wedstrijd te kijken, maar belanden in een Ierse Pub. Oké, de wedstrijd is al begonnen, dus we blijven hier wel. Volgende keer trekken we ons eigen plan… Leuke wedstrijd en daarna lopen we terug (kortere route dit keer) naar Olivia’s huis voor een plaspauze en wat wijn. Dan naar de haven, naar alle kleinere clubs daar. Later in de nacht wordt daar mijn camera uit mijn tas gestolen. Daar gaan alle leuke, prachtige, geweldige, grappige foto’s vandaag en vannacht… Ik weet welke knakker het heeft gedaan, want hij doet nog een tweede poging. Ik betrap hem op heterdaad. Maar wanneer we er iets van zeggen wordt hij helemaal gek en agressief. De security is helaas niet echt onder de indruk. Er is niets meer aan te doen, helaas. Dinsdag meteen maar even naar de politie… Aan het einde van de avond besluiten we nog met wat mensen een nachtduik te nemen in de zee. Daarna met onze natte, zoute kleren terug naar huis. Inmiddels is het 7 uur in de ochtend… Heerlijk!

Maandag 16 augustus 2011:

Ik ben alweer heerlijk om 11 uur wakker, minder dan 4 uurtjes slaap. Even later blijkt ook nog dat ik dat ik moet gaan flyeren op het strand, omdat er vandaag geen school is. Er moeten natuurlijk vanavond wel mensen binnenkomen bij Opium. Nouja, vanmiddag werken betekent vanavond vrij. Dus ik moet me er maar even toe zetten… Lekker met dat brakke hoofd over het strand zwalken. Na meer dan 2 uur heb ik het dan ook wel gehad. Terug naar ‘mijn eigen strand’, want daar ligt Lieke. Nog eventjes lekker liggen op het strand en dan terug naar het appartement. ’s Avonds gaan we naar Sagrada Familie om die eventjes van de buitenkant te bekijken en lekker daar uit eten te gaan. Wel erg gezellig dat er een man achter ons zit die hele gesprekken heeft in zijn eentje… Na het eten gaan we heerlijk lui weer met de metro terug. Met weinig slaap, maar wel heel stranden afschouwen, krijg je wel zere voeten. Morgen naar school en naar het politiebureau.

Dinsdag 17 augustus 2011:

Er begint weer een gewone week, dus naar school. Na school terug naar het appartement om even wat te eten. Lieke komt ook terug. En we gaan meteen maar naar Plaça Espanya om daar naar het politiebureau te gaan. Er zitten wel wat mensen te wachten, maar het valt ons heel erg mee. Even in de rij en we mogen kort vertellen wat er is gebeurd. Wanneer ik omschrijf hoe de man eruit zag, ontstaat er een beetje heisa aan de andere kant van de balie en worden er meerdere politieagenten bij gehaald… Oké, vreemd. Dan wordt ons verteld dat we de officiële aangifte later moeten doen en dat we ongeveer 2 uur moeten wachten tot we aan de beurt zijn. Dus we besluiten het politiebureau even te verlaten, want aan de overkant van de straat is het grote, moderne winkelcentrum. Toch iets leuker om daar je tijd te spenderen dan wachtend in een ziekenhuisgeur op het politiebureau. Na een uurtje gaan we terug, dit keer beladen met stokbrood, kruidenboter en een dikke chocoladereep. We worden een beetje raar aangekeken, maar we zijn in ieder geval goed voorbereid… Na nog 2 uur wachten, 2 uur staren naar de twee leuke politieagenten achter de balie en een raar gesprek met twee Grieken zijn we eindelijk aan de beurt. Dan komen we in een klein kamertje wat eerder op isoleercel lijkt dan een kantoortje met overal schoensporen op de muren. De agent spreekt eigenlijk geen Engels. Dus ik doe de hele aangifte in het Spaans. Daar mag ik toch wel een klein beetje trots op zijn? Rond 8 uur staan we eindelijk weer buiten… Door al het gekaan onder het wachten, hebben we eigenlijk helemaal geen honger meer. Vanavond gaan we naar Carpe Diem. Rond 10 uur komt Olivia en drinken we wat, maken we ons klaar, etc. En rond 1en zijn we in CDLC. Topavond met een verfrissend einde…

Woensdag 17 augustus 2011:

Oké, dat school slaan we maar een keertje over… Wordt een beetje lastig om met minder dan een 2 uur slaap om 8 uur er weer uit te komen. Toch slapen we niet echt uit. Achteraf hadden we dat beter wel kunnen doen, want de schoonmaakster komt… Nouja, Lieke doet maar gewoon alsof ze hier woont. Als de schoonmaakster eindelijk weg is, gaan we even snel ontbijten en dan naar het strand. Hopelijk slapen we daar nog een beetje bij. Valt helaas tegen. Na het strand nog even snel het centrum in, de laatste dingetjes halen voor Lieke B. Heel toevallig komen we dan op Plaça Catalunya Richard, Marielle en Sanne tegen. Het is ook wel supertoevallig dat we ze tegenkomen in deze immense stad. Even bijkletsen natuurlijk. Daarna eventjes heel ongezond doen en dan terug naar het appartement. Dan moet Lieke er toch echt aan geloven en haar koffer inpakken. Daarna lekker ‘vroeg’ het bedje in, want de eerste wekker gaat om 5.40 uur… Altijd fijn!

Donderdag 18 augustus 2011:

En het wekkertje gaat. Als Lieke er helemaal klaar voor is, snel een knuffel geven en dan zijn de 10 dagen alweer voorbij. Heel erg snel gegaan. Time flies when you are having fun. Ik kruip nog weer even onder de dekens voor 2 uurtjes en daarna ga ik naar school. Gezellig met alle huisgenoten samen. (Vorige week zijn er 2 nieuwe huisgenoten gekomen, weer 2 Polen.) Onder de les val ik wel steeds in slaap en mijn leraar zegt zelfs tegen me dat ik wallen onder mijn ogen heb. En bedankt… Na de les naar huis en lekker de hele middag Friends op tv kijken. Tussendoor nog even terug naar school om te werken en boodschappen te doen. ’s Avonds nog eventjes Skypen. En nu lekker slapen, want echt fit voel ik me niet. Misschien is een beetje slaap een goed idee?

18.08.2008 – 18.08.2011

Una semana más y entonces mi madre y abuela van a Barcelona. Aquí hacemos muchas cosas divertidas. Por ejemplo vamos a hacer una excursión con el autobús. Y por supuesto vamos a el centro para comprar. Al final volvimos juntos a Holanda. El tiempo pasa/pasaba muy rápido. Pero querio ir a Holanda tambien. Una semana más para disfrutar.
Nog een weekje en dan komen mama en oma hier. Hier gaan we nog veel leuke dingen doen. Zoals een bustour. En natuurlijk shoppen. Aan het einde gaan we samen terug naar NL. De tijd gaat/ging heel erg snel. Maar ik wil nu ook wel weer naar Nederland. Nog even een laatste weekje genieten.

Tot snel allemaal,
veel liefs uit Barcelona.

• 18 Augustus 2011 - 21:32

Mama:

Mooi gedaan meid! En ik verheug me erop om woensdag samen met oma naar je toe te komen en jouw laatste dagen met z'n drietjes door te brengen. En dan heerlijk weer mee naar huis. Lekker slapen!
    Dikke kus mama <3

• 19 Augustus 2011 - 01:24

Harmke:

Hey Lisanne,

Heel vervelend dat je camera is gestolen en dat je zo lang moest wachten op het politiebureau.
    Maar wel erg leuk voor je dat je moeder en oma nog komen bij jou in Barca.
    Geniet nog even van de laatste week in Barcelona. Wij komen de 25e weer terug in Nederland. Vond het erg leuk om je belevenissen zo te volgen op internet.

Groetjes en liefs van Andre, Harmke en Erwin

• 19 Augustus 2011 - 17:30

Janet:

He Lis, wat gaat de tijd toch snel he nu kom je alweer bijna thuis. Straks nog even lekker genieten met mamma en oma en daarna weer naar Nederland ook leuk. Nu nog een paar dagen alleen. Geniet er nog even lekker van Lis volgens mij kun je terugkijken op een mooie ervaring en je spreekt en schrijft gewoon Spaans, super!!Liefs en kus

• 19 Augustus 2011 - 18:01

Richard:

Hey Lisanne

We zijn weer heelhuids thuis gekomen hoor! We vonden het superleuk jullie even gezien en gesproken te hebben. Wij zeiden ook al tegen elkaar dat het wel heel toevallig was dat we elkaar tegen kwamen in het immens grote Barcalona.
    Geniet er nog even van! Tot ziens in Vries.

Lieve groetjes Richard, Marielle en Sanne