There we are... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu There we are... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu

There we are...

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

27 Juni 2011 | Spanje, Barcelona

Op Schiphol (25 juni 2011, 11.50 uur):

Helaas… Geen internetverbinding gevonden hier op Schiphol, misschien ben ik nog niet helemaal goed met dat soort dingen. Ik ben door de controle geweest en zit nu te wachten tot de gate geopend wordt. Er zit hier een jongen naast mij, die heeft volgens mij zo’n uitputtende tijd in Nederland gehad, dat hij nu op zijn koffer ligt te slapen met z’n mond open. Eigenlijk is dat wel een fotomomentje waard, haha. Maar zelfs in zo’n rare houding met z’n mond open is de Spanjaard niet lelijk. Dat is dus een goed vooruitzicht, haha.
Het is wel raar om hier zo in mijn eentje te zitten, een beetje onwerkelijk. Ook vreemd om afscheid van je papa, mama en broertjes te nemen voor zo’n lange tijd. Gelukkig zijn ze over 5 weken in Barcelona. En ik hoop dat alle weken voorbij vliegen.
Maar nu eerst letterlijk vliegen…

Zaterdag 25 juni, in Barcelona:

Eindelijk zijn we dan daar. Na een goede vlucht moet ik even wachten op mijn bagage. Daarna met de taxi naar het adres waar ik mijn sleutel op moet halen. En wat blijkt… Dit adres is héél ver van mijn huis vandaan. Dus ik moet vanaf daar een eigen manier zien te vinden om naar huis te komen. Dan maar met de metro, gelukkig is de jongen daar zo aardig om te vertellen waar ik op de metro kan stappen en waar ik er het beste weer uit kan stappen, niet helemaal onbelangrijk. Dus met kaart en al ga ik op weg. Na 4 personen te hebben gevraagd, kom ik eindelijk in het goede huis. Ik neem de eerste lift naar boven die ik zie, naar rechts. Op mijn papier staat dat ik naar de 3e verdieping moet, kamer 1. Daar sta je dan met je sleutel in een deur te porren, maar hij wil niet open. Misschien ben ik wel op de verkeerde verdieping. Dan maar m’n sleutel op alle verdiepingen proberen… Geen resultaat! Dan maar weer helemaal naar beneden. Er blijkt nog een 2e lift te zijn, namelijk links. Op mijn papier stond het onderstaande adres:
Sardenya 74 – 78 3° 2a escalera izquierda
Wel handig om die laatste twee woorden ook te lezen, dit betekent namelijk: linker lift… Heel handig bezig dus. Eindelijk het goede appartement gevonden. Ik zie niemand, gezellig. Dan komt er een jongen/man/huisgenoot uit de badkamer en wijst me mijn kamer. Wat klein, wat vies, geen schoon beddengoed. Dit is niet helemaal wat ik me erbij had voorgesteld… Dan klopt mijn huisgenoot op de deur, later blijkt hij een 34 jarige Braziliaan te zijn (hij lijkt eerder 23 jaar oud o.i.d.), om te vragen of ik meega naar het strand. Nou ja, dan laat ik mijn half uitgepakte koffer wel even voor wat het is, ik kan beter maar even meegaan naar het strand voor wat afleiding na deze teleurstelling. Het strand is druk bezocht, het is natuurlijk zaterdag. Nadat we om de beurten een paar keer een snelle duik hebben genomen in de zee (er moet iemand bij de spullen blijven, want er wordt intens veel gestolen in Barcelona), gaan we weer terug naar huis. Op de terugweg laat hij mij alles in onze buurt zien en haal ik mijn eerste boodschappen. Ook is er op de hoek een groente- en fruitwinkel waar we even langsgaan voor wat vers fruit. Eenmaal weer thuis zijn de andere huisgenoten ook weer thuis. Allemaal meisjes: Olivia uit Canada is 19 jaar, Emilie uit Zweden is 24 jaar en Lynn ook uit Zweden is 21 jaar. Ze zijn allemaal meteen heel aardig en Emilie en Olivia vragen meteen of ik vanavond meega naar een Foamparty, een afsluitend feest van de hele week gaypride in Barcelona. Ik ga mee! We ontmoeten van te voren eerst nog twee andere meisjes, Molly uit Engeland en Annemarie uit Nederland. We gaan van te voren met z’n allen nog wat drinken in een soort kelder vlakbij La Rambla. Voor €20,- krijgen we een huge ding met Sangria. Vervolgens gaan we naar Playa Espanya (het plein met de grote fontein met daarachter een prachtig gebouw/museum) waar het hele plein in schuim is gehuld. Daarin lopen allemaal blije homo’s, die mij allemaal een ‘blondie’ noemen, haha. Het feest is al vrij snel afgelopen, eigenlijk waren er gewoon veels te laat. Helemaal koud, maar wel na een leuke nacht, lig ik om 3 uur in bed.

Zondag 26 juni:

Ik word tegelijkertijd met mijn huisgenoot Lynn wakker. We besluiten om samen even naar het strand te gaan. Het is ongeveer 30 graden en zondag, dus er zijn veel mensen op het strand te vinden. Dan krijgt ze een sms van een klasgenoot, of we meegaan bij de gayparade kijken. Dat klinkt wel leuk. Dus weer terug naar Playa Espanya. Na een heel eind te hebben gelopen, komen we op een plein met allemaal homo’s en mannen als vrouwen. Heel leuk om te zien hoe iedereen zijn best heeft gedaan, maar het lijkt niet op de gayparade in Nederland… Helaas, kleine teleurstelling. Dan maar weer naar huis. Ik zit nu met mijn huisgenoot Lynn op de bank dit te typen. Zij zit ook op haar laptop, zij heeft internet. Dat ga ik morgen regelen, dus vanaf morgen kan ik heerlijk online! Onze Braziliaanse huisgenoot blijkt te zijn vertrokken… Straks vroeg m’n bed in, morgen 8.30 uur een test doen op school.

Maandag 27 juni 2011:

Om 7 uur uit m’n bed, want ik moet om 8.30 uur op school zijn voor de toets. Ze gaan kijken welk niveau ik heb en ik welke klas ik dan ga instromen. Er zijn heel veel nieuwe studenten op school. Na de test te hebben gemaakt, moeten we allemaal tot 10.00 uur wachten op de uitslag + uitleg. Eenmaal weer terug in het lokaal met alle nieuwe studenten krijgen we uitleg over verschillende dingen. En vervolgens werden we één voor één naar het juiste lokaal gewezen, met het juiste niveau. Ik zit bij 2 andere Nederlandse meisjes in de klas, dat is wel leuk. Al praat je in de les 0,0 Nederlands met elkaar, maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Na school ben ik bij een Orange-winkel langs gegaan om internet te halen een Spaans telefoonnummer: +34654683305. Ik kan volgens mij alleen nog niets met dat nummer, want ik heb wel vol bereik, alleen geen netwerk, dus dat moet ik nog even uitzoeken. Ik ben nu dus nog gewoon op m'n Nederlandse nummer te bereiken. Vanavond ga ik met wat andere studie-/ huisgenoten naar Opium, een club. Omdat ik (en anderen) nieuwe studenten zijn, kunnen we vanavond gratis naar binnen… Oja, en we hebben een nieuw huisgenootje. De Braziliaan is nu weg en er woont nu een Turks meisje!

Dikke kus,

  • 27 Juni 2011 - 16:06

    Roy:

    lachuh man! Leuk verhaaltje, en zo te zien al best veel meegemaakt. Ik houd je elke dag in de gaten op deze shizzle. Have fun! masol xxxxx

  • 27 Juni 2011 - 16:28

    Mama:

    Wat een leuk eerste verslag zeg! Mooi verteld hoor. Dikke kus mama

  • 27 Juni 2011 - 17:19

    Reneee:

    Sounds nice Lis! Veel plezier daar, komt vast wel goed ;) Kus Renee

  • 27 Juni 2011 - 17:30

    Jose:

    Leuk verslag.

    Heb je Frank nog na de gate gezien op Schiphol.

  • 27 Juni 2011 - 17:42

    Cobie:

    Klinkt goed! Je rolt van het ene feest in het andere! Strand, 30 graden, mooie stad....mmmja! Je maakt me al behoorlijk jaloers hoor! Krijg ook enorm zin in vakantie (al moet jij natuurlijk ook nog leren....hahaha!)
    Geniet er maar goed van!
    groetjessss

  • 27 Juni 2011 - 18:12

    Hetty Baalmans:

    vindt het erg leuk om te lezen hoe je de eerste paar dagen bent doorgekomen!!druk en gezellig... heb het verslag met veel plezier gelezen
    groetjes hetty en de rest.......

  • 27 Juni 2011 - 18:45

    Rolien:

    Klinkt allemaal wel heel gezellig en wat heb je in een paar dagen al veel beleefd. Wil ook weer 19 zijn .......
    Maak heel veel plezier en heel veel foto's.
    X
    Rolien

  • 27 Juni 2011 - 18:52

    Lisan:

    Heee lis! Wauw! Super dat je ook goed wordt opgevangen door je huisgenootjes. Voel je je meteen een beetje thuis of niet? Heel veel plezier en geniet er van. Gaat wel lukken zo te horen. Tot gauw! Dikke kus, Lisan

  • 27 Juni 2011 - 18:58

    Ageeth:

    Hoi Lisanne,
    In een weekend tijd al zoveel meegemaakt. Fantastisch. Zo te zien ga jij een leuke tijd tegemoet.
    Veel plezier.

  • 27 Juni 2011 - 19:07

    Jolien:

    Hoi!
    Hoorde al van je vader in de Golff dat je appartement een beetje tegen viel.. Jammer! Gelukkig klinkt de rest wel goed.
    Grappig dat mijn ouders jou ouders op schiphol tegen kwamen (de wereld is klein..). Heb je Frank nog gezien?
    Heel veel plezier gewenst!

  • 27 Juni 2011 - 20:27

    Harmke:

    Hoi Lisanne,

    Leuk verhaal zeg. Zo te horen vermaak je je prima :). Heel veel plezier en we kijken al weer uit naar je volgende verslag.

    Groetjes van Andre, Harmk en Erwin

  • 27 Juni 2011 - 20:28

    Alagonda:

    Hoi Lis, erg leuk te lezen hoe het je vergaat. Klinkt nu allemaal al erg leuk!!

  • 27 Juni 2011 - 21:03

    Son:

    Zo je eerste dgn zijn al goed begonnen. Zon, zee strand en feesten. B-) En natuurlijk niet te vergeten studeren. Leuk om zo de eerste dagen te lezen. Gelukkig ben ik nog niet jaloers op het mooie weer. Dat komt woensdag pas als het hier gt regenen. :|

  • 28 Juni 2011 - 13:50

    Kale:

    Topstukkie hoor Lis. Ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is en wat je gaat doen. Groetjes.

  • 28 Juni 2011 - 14:07

    Gerrie:

    Ik vind het heel dapper en knap van je dat je dit zo doet..groetjes

  • 28 Juni 2011 - 17:22

    Gert:

    Hey Lis, heb deze week eigenlijk nog een oppas nodig voor Meike en Vera.... Ha,ha,ha, geintje ! Als ik het zo lees heb je je draai al gevonden daar. Super hoor, ik ben trots op je.
    Dikke kus Gert

  • 28 Juni 2011 - 17:36

    Niels:

    Ha Lis, Hoe is het met die bult in je nek?
    Jij hebt je plekje wel gevonden zo te lezen,niet verkeerd! Geniet ervan! X

  • 28 Juni 2011 - 17:56

    Denise Roël:

    Hoi Lisanne,
    Wat leuk om te lezen dat je al in Barcelona bent, dus ga ik er van uit dat je geslaagd bent?! De kaart ligt nog te wachten om verstuurd te worden! Dapper van je alles alleen te ondernemen! Wel leuk al die nationaliteiten. Heerlijke stad Barcelona.Geniet er maar lekker van! Veel plezier! Groetjes, Denise

  • 28 Juni 2011 - 19:51

    Paulien:

    Hoi Lis!
    Meid, wat vind ik het fantastisch dat je dit allemaal in je uppie doet! In korte tijd al veel ondernomen en veel nieuwe mensen van verschillende nationaliteiten ontmoet. Ik krijg zo ook al zin in de vakantie. Nog veel plezier de komende tijd en ik blijf je volgen hoor. Doe de groeten aan Iraima vanavond!!
    Dikke kus van ons

  • 29 Juni 2011 - 06:12

    Nichtje Leontine:

    leuk verslag hopelijk heb je het goed daar en jammer van je kamer doei ik moet nu naar school

  • 29 Juni 2011 - 06:34

    Tineke:

    wauh, lisanne, wat een avontuur!!
    en wat zijn de mensen aardig. klinkt goed! ik hoop dat je het er erg naar je zin zal hebben.
    gisteren met je moeder gewandeld. toen kwamen we een groot dood dier tegen, leek wel een hond of een vos, kop was er af. je moeder heeft dieren ambulance gebeld. ach, zo beleven we wat in Vries!! tot gauw .

  • 29 Juni 2011 - 08:44

    Harma:

    Hoi Lisanne,
    Wat een super avontuur, wel dapper van jou hoor.
    Zo te lezen heb je al veel gefeest en beleefd.
    Veel plezier nog verder en veel schrijven want we willen natuurlijk alles blijven volgen.
    Groetjes Harma

  • 29 Juni 2011 - 09:40

    Janet:

    He Lisanne, Vind het echt super dat je dit avontuur aan bent gegaan ben nu al trots op je!! Je reisverslag is erg leuk om te lezen. Volgens mij heb je het al best aardig naar je zin even een tegenvaller wat je kamer betreft maar ach dat komt ook wel weer goed als het niet erger wordt dan prima toch. Je hebt nu alweer van alles beleefd en je bent er nog maar net. Gaat een leuke tijd voor je worden denk een hele ervaring geniet er van. We blijven je volgen en gaan je straks ook nog zien lijkt me helemaal leuk. Ga je ons lekker de leukste plekjes van Barcelona laten zien. Lieve Lis veel plezier en wijsheid. Ik laat nog wel weer es wat horen

  • 01 Juli 2011 - 11:32

    Sandra:

    hey

    Leuk om alles zo te lezen:)
    je gaat er vast een toptijd hebben;)
    Have fun
    xxx

  • 04 Juli 2011 - 12:23

    Annemarie:

    whoee ik ben beroemd ik sta in je verhaal hihihihi je kan echt leuk schrijven deed ik dat ook maar haha :D
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Adios, BCN!

24 Augustus 2011

9 weken, 9 dagen, 9 uren

18 Augustus 2011

Laatste week alleen begint...

16 Augustus 2011

Hoofdstuk Lieke: deel 1

08 Augustus 2011

Sleeping, sleeping and go again
Lisanne

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 27378

Voorgaande reizen:

25 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Barcelona

Landen bezocht: