De eerste dagen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

29 Juni 2011 | Spanje, Barcelona

Maandag 27 juni 2011:

’s Avonds gaan we naar Opium. Ik ga eerst het centrum in om Linda (uit Rotterdam, 29 jaar) op te halen. Het plan is om nog even wat te gaan drinken van te voren. Maar we lopen wat rond en de tijd gaat ineens heel snel. Dus we besluiten om dat dan maar te skippen. We gaan meteen naar Opium. Na een beetje uitzoeken hoe we naar binnen moeten en via welke ingang, etc, etc, zijn we binnen. Het is buiten al best druk, maar een gedeelte daarvan is nu nog een besloten feest. (Het is nogal een fancy club, zoiets als je in Amerika ziet.) Dan gaan we maar wat drinken halen. Er is ons namelijk gratis Cava, bier en Ben&Jerry’s ice cream beloofd. Bij de bar komen we 3 jongens tegen. 2 Britse en 1 Canadees, die hebben elkaar ook pas die dag net ontmoet, net als wij. Dan maar gezellig met hun aan tafeltje zitten buiten, het is toch niet druk. Na wat drankjes te hebben genuttigd gaan we de dansvloer op. En dan is het zo ineens 4.00 uur… Oeps, snel naar huis en slapen. Het was een geslaagde avond!

Dinsdag 28 juni 2011:

De wekker gaat om 8.00 uur… Dat is eventjes wat minder, dus na 2 uurtje op school te hebben gezeten, heb ik het ook wel gezien en ga ik in de pauze stiekem naar huis. Eventjes boodschappen doen en dan lekker uitbrakken op het strand met Linda tot een uurtje of 5. After that lekker relaxed doen. Beetje tv kijken, laptop erbij, pizza in de oven. Olivia (mijn huisgenootje) komt ook thuis. Haar tas is vorige week gestolen,dus na heel veel gezeur heeft ze nu een Spaans nummer en kan ze een leentelefoon gebruiken. Ze is naar een park geweest met Molly (die zat eerst in mijn kamer). Ze werden daar aan de praat gehouden door 3 mensen, 2 jongens en een meisje. Het ging over doneren voor daklozen. Maar omdat Olivia en Molly geen geld bij zich hadden, vroegen ze of ze dan hun handtekening op een papier wouden zetten. Dus dat hebben ze gedaan. En ineens liepen ze heel snel weg. Wat blijkt: met de laptop (Apple) van Olivia en iPod van Molly… Er wordt hier zoveel gestolen dat het bijna eng is. In de stad loop ik mijn tas de hele tijd te knuffelen, zo stevig houd ik het vast. Hopelijk helpt het… Ik ga rond 8 uur op weg naar Arc de Triomf, waar ik met Iraima heb afgesproken. Ze is eigenlijk Nederlands, maar woont al 10 jaar in Barcelona. Ze laat me haar huis zien. En ze vertelt leuke en handige dingen over Barcelona. Het jaar daarvoor heeft ze Nederlandse les gevolgd en haar lerares komt ook naar haar huis toe. Met z’n 3en gaan we naar een Venezuelaans (?) tentje om daar wat te eten. Rond 10en eten hier in Barcelona/Spanje is heel erg normaal. Daarin ben ik nog niet echt ingeburgerd. Meestal eet ik hier rond half 8, dus tussen de Nederlandse en Spaanse tijd in. Uiteindelijk ben ik na een Moijito rond een uurtje of 1 terug, dan maar meteen naar bed, want de wekker gaat weer om half 8.

Woensdag 29 juni 2011:

Yes, de wekker gaat. Het is dus half 8. Mijn plan was om te gaan hardlopen, maar daar zie ik nu toch maar vanaf. Dan kan ik lekker nog een half uurtje dutten. Lekker douchen zit er niet echt in vandaag… De douche doet een beetje raar, of het wordt superheet of het is superkoud. Volgens mij ben ik ook de enige in dit huis die ontbijt, want de rest van mijn huisgenoten zie ik niet ontbijten, heel vreemd. Na 4 uurtjes school lekker naar huis en weer even een beetje bijkomen van al dat Spaans in mijn hoofd. Zo lekker de stad in en een beetje winkels kijken etc.

Veel liefs vanuit Spanje.

P.S. Leuk om al jullie reacties te lezen!

  • 29 Juni 2011 - 13:59

    Mama:

    Mooi dat je het zo gezellig hebt lieverd, allemaal leuke dingen. Je doet het super!! dikke kus en tot morgen mama

  • 29 Juni 2011 - 14:44

    Hetty:

    super om alles te lezen volgens mij vermaak je je wel...
    lief van ons en een dikke knuffel van tess en nick

  • 29 Juni 2011 - 15:32

    Harma:

    Volgens mij ben je al lekker ingeburgerd daar.
    Lange dagen korte nachten.
    Groeten van ons allemaal en natuurlijk nog veel plezier in Barcelona.

  • 29 Juni 2011 - 15:39

    Kristel Dallinga:

    Hey Lisanne,
    Wat een avontuur zeg!
    Geniet ervan, blijf je tas heel goed knuffelen en success met je spaanse lessen, wel super wanneer je je daarmee straks ook vast heel aardig in allerlei landen kunt redden!!

    Liefs en heel veel plezier verder!!
    Kristel en gezin

  • 29 Juni 2011 - 16:07

    Eline:

    Hee Lis!
    Leuk om je verhalen te lezen, alleen weet niet altijd wat ik moet schrijven maar lees ze wel trouw.
    We staan met een foto in de Vriezerpost, alleen een beetje jammer dat er staat dat we hebben verloren!:(
    Maar spijbel je al bij je 1e dag? Foei! haha.
    Heel veel plezier.
    Liefs, xx

  • 29 Juni 2011 - 16:30

    Rolien:

    Kan me voorstellen dat je het na 2 uurtjes wel voor gezien hebt gehouden. Man al die nieuwe indrukken, je hebt nauwelijks tijd om die te verwerken........... Fijn dat je al een groep mensen om je heen hebt.

    X

    Rolien

  • 29 Juni 2011 - 16:41

    Ria:

    Hoi Lisanne,
    Wat leuk om te weten hoe het met jou gaat daar in het Spaanse land. Het klinkt allemaal positief en dat is fijn. Maareh, wel de lessen volgen hè! Veel plezier..
    Liefs van ons.

  • 29 Juni 2011 - 17:14

    Lieke:

    Jeeetje, jij bent straks als ik kom (!!) ook echt super bruin van al dat strand liggen, bah. Dat van die vos/hond van onze moeders ga ik nog even na vragen, ik las het net wat een raar verhaal haha
    Smok

  • 29 Juni 2011 - 17:24

    Louise:

    Hey Lisanne,
    wat doe je het goed,in je eentje in Barcelona...nou ja,alleen ben je al niet meer.Wat leuk en wat goed dat je NU al nieuwe mensen hebt leren kennen!Eigenlijk had ik dat ook niet anders verwacht,maar ook fijn dat het zo uitpakt!!
    wat een belevenis...geniet lekker verder en ontmoet nog veel meer leuke,gezellige mensen!!

    Dikke knuffel, Louise en ook van Fred natuurlijk

  • 29 Juni 2011 - 18:55

    Bas:

    Hey Lis
    Hoe is het daar?
    Ik mis je al wel hoor
    jammer dat je er morgen niet bent met mijn verjaardag
    Dikke kus van je broertje

  • 29 Juni 2011 - 19:06

    Harmke:

    Hey Lisanne,

    Leuk te lezen dat je je zo goed vermaakt. Leren, strand en lekker de stad in.

    We kijken alweer uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes van je buurtjes

  • 29 Juni 2011 - 19:16

    Yvet:

    Hee lis,
    nou ik volg je hoor met je mooie verhalen. Het lijkt in ieder geval wel dat je je plek al wel hebt gevonden. Super hoor! nog heel veel plezier en niet te veel spijbelen he hahahhaha!
    kus

  • 29 Juni 2011 - 19:34

    Cobie:

    Ik wacht vol spanning op je volgende verslag! Wel veel foto's maken hè.... ik ben wel benieuwd naar de gezichten achter al die namen. Mooi dat je er toch je eigen draai aan kan geven en wat dat knuffelen betreft: DAT IS NOU KNUFFELEN! of niet dan!!
    Lekker doorgaan zo...
    groetjes

  • 29 Juni 2011 - 21:59

    Ageeth:

    Het leest net alsof je er al maanden zit. Mooi avontuur, nu al!! Veel plezier

  • 30 Juni 2011 - 07:55

    Mirjam:

    Hey Lieverd,
    Leuk hoor om je dagboekje te lezen!! Geweldig dat je zo geniet en dat het goed met je gaat. Gefeliciteerd met Bas, jammer he dat je er niet bij kan zijn. Heel veel plezier en dikke kus van de Brandsjes xx

  • 30 Juni 2011 - 13:43

    Opa En Oma Liewes:

    Hoi Lisanne, mooi dat je je zo goed vermaakt. Geniet er van! Wij zijn nu op Bas zijn feestje en hebben je reisverslag gelezen. Spannend hoor! Liefs van opa en oma liewes

  • 30 Juni 2011 - 14:15

    Mike:

    He Lis,
    leuk om te lezen wat je allemaal doet!
    Tsja, ik vandaag om 15.15 uur bij school om de kids te halen, je moet toch wat als je"vaste oppas" op donderdag in Barca zit...:)
    Gelukkig ben je over 65 dagen alweer terug... He, geniet ervan, dikke zoen van alle Emmetjes. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Adios, BCN!

24 Augustus 2011

9 weken, 9 dagen, 9 uren

18 Augustus 2011

Laatste week alleen begint...

16 Augustus 2011

Hoofdstuk Lieke: deel 1

08 Augustus 2011

Sleeping, sleeping and go again
Lisanne

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 27381

Voorgaande reizen:

25 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Barcelona

Landen bezocht: