De eerste week is alweer bijna om - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu De eerste week is alweer bijna om - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu

De eerste week is alweer bijna om

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

01 Juli 2011 | Spanje, Barcelona

Woensdag 29 juni 2011:

Lekker de stad in met Linda. Beetje rondstruinen in de winkels met airco. Uiteindelijk nog een leuk jurkje gekocht bij Bershka. Alleen heb ik in de paskamer m’n zonnebril laten vallen… Dus die is nu kapot, het pootje is afgebroken. Nu moet ik dus binnenkort wel een nieuwe gaan halen. Halverwege La Rambla krijgen we een kaartje in onze handen gedrukt om goedkoop te gaan eten bij een Iers café. Het klinkt allemaal wel lekker. En het is goedkoop, dat is toch ook altijd wel fijn. Voor €6,- p.p. eten we nachos, patat, een soort quiche met kip-champignon, een cola en een shotje (die we afslaan). Dat is toch geen geld… Na het eten lopen we La Rambla af om te kijken of het strand echt zo ver lopen is als iedereen zegt. Dat valt dus heel erg mee. Na nog even het grote winkelcentrum te hebben bekeken van binnen, gaan we naar huis. Bij het metrostation gaat het eventjes mis… De machine slikt mijn kaartje in, maar het komt er niet meer uit. Dat was dan een maandkaart van €50,- waar ik 4 dagen gebruik van heb gemaakt. Spijtig feit!

Donderdag 30 juni 2011:

Jeej, Bas is jarig. Nu is het wel even balen dat ik hier zit en niet thuis ben. ’s Middags na school gaat het Skypen ook niet helemaal soepel, dus het contact is een beetje langzaam, waardoor er 2 gesprekken door elkaar ontstaan. Gelukkig kan ik alle stemmen wel eventjes horen: Bas, Rob, mama, oma, Paulien, Vera en Meike. Alleen horen ze mij volgens mij iets minder duidelijk. Na een lekker hangdagje vroeg op bed en in bed nog eventjes Skypen en GTST kijken.

Vrijdag 1 juli 2011:

Eindelijk een hele nacht doorgeslapen. De afgelopen nachten is dat nog niet gelukt. Want dit matras heeft heel harde springveren die je er doorheen voelt. Maar blijkbaar had ik mijn slaap nu wel echt nodig, dat ik voor de eerste keer pas om half 8 wakker word. In plaats om het uur. Goed begin van de dag. Op school blijkt dat we vanaf volgende week het 2e uur een andere lerares krijgen, ze gaat 2 weken op vakantie. Dus misschien zie ik haar daarna wel weer. De leraar van het 1e uur blijft wel hetzelfde. De uren zijn zo weer voorbij. Thuis even eten en een beetje tv kijken met Olivia. Dan lekker naar het strand met Linda. Later komt Olivia ook nog. We moeten vandaag nog even van dit lekkere weer genieten, want misschien wordt het weer dit weekend (tijdelijk) minder. Ik moet nu eventjes uitzoeken hoe we op een guestlist komen van CDLC (Carpe Diem Lounge Club)… Dat moet eigenlijk lukken, want dan kunnen we gratis naar binnen. Zo niet, dan is de entree minimaal €20,-.

P.S. Ik ben vanaf nu bereikbaar op mijn Spaanse nummer: 0034654683305.
Maar natuurlijk check ik mijn Nederlandse nummer zo af en toe ook wel: 0031646796536.

  • 01 Juli 2011 - 18:51

    Mama:

    Lekker weekend meid na een lekkere nacht goed te hebben geslapen, veel plezier! Leuke foto's trouwens! dikke kus mama

  • 01 Juli 2011 - 19:12

    Bas:

    goed jah dat je eindelijk lekker hebt geslapen. hopelijk blijft dat zo. ik papa, mama en rob missen je echt en stormpie ook xxly

  • 01 Juli 2011 - 20:58

    Harmke:

    Veel plezier dit weekend. Het is leuk om je verhalen te lezen.

    Groetjes van André, Harmke en Erwin

  • 01 Juli 2011 - 22:35

    Cobie:

    Net terug van het feestje van Minke en Nicole....helaas moet ik toegeven; het was koud! En m'n zadel was nat toen ik naar huis fietste.... Dus, qua feestjes staan we er hier ook wel iets gunstig voor maar voor de rest kan het niet tippen aan jouw verhalen hoor! Carpe Diem: pluk de dag... ,mooie naam voor een exclusieve tent! Ik houd het voorlopig op Gieten; Beachhandbal (finale morgen) en feetsjes in de tuin!
    Hoop snel van je te horen,
    groetjes

  • 02 Juli 2011 - 07:57

    Tineke:


    leuk de foto's en de fotolijstjes te zien!! en je schrijft heel leuk. ik verlang al weer naar de volgende!!

    kus, Tineke

  • 02 Juli 2011 - 09:47

    Anke:

    Wat een leuke foto's zeg! Haha dat schuimfeest, fantastisch, toch wel een stukje nostalgie naar hofsteenge, haha! Nou meid, lekker genieten van alles, maar volgens mij doe je dat al!

    Dikke smok! (L)

    Ik heb je trouwens geaccepteerd op skype, het is me eindelijk gelukt, jeeeej!

  • 02 Juli 2011 - 18:45

    Inge @ La France:

    Joehoe, ik zal ook eens reageren! Leuk om je dagboek te lezen.. Elke dag beleef je wel wat! Geniet er maar lekker van.. Ga je wel even serieus doen op school, hahaha. Ach, het is natuurlijk ook gewoon een leervakantie. Je rolt van de ene avontuur in het andere.. Veel plezier in je tweede week! Au Revoir.. Leer ons ook even Spaanse woorden!

  • 03 Juli 2011 - 15:55

    Jeltje:

    Hallo Lisanne,

    Leuke verhalen schrijf je, volgens mij geniet je daar wel.
    Ik blijf je volgen hoor.
    Adios.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Adios, BCN!

24 Augustus 2011

9 weken, 9 dagen, 9 uren

18 Augustus 2011

Laatste week alleen begint...

16 Augustus 2011

Hoofdstuk Lieke: deel 1

08 Augustus 2011

Sleeping, sleeping and go again
Lisanne

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 27376

Voorgaande reizen:

25 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Barcelona

Landen bezocht: