Time flies: week 2 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu Time flies: week 2 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu

Time flies: week 2

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

08 Juli 2011 | Spanje, Barcelona

Dinsdag 5 juli 2011:

Weer heerlijk geslapen. Het moet vandaag warm worden, dus de planning is om naar het strand te gaan. Wanneer ik naar school loop met Kate (uit Polen) en Olivia is de lucht al helemaal blauw. Dus dat belooft wat te worden. In de pauze loop ik een rondje met Linda door de buurt. Na de pauze hebben we weer les van onze nieuwe lerares. Het blijkt nu wel echt lastig om met haar te communiceren, want wanneer wij een nieuw woord leren/willen weten, kan ze dat niet vertalen in het Engels voor ons, dus moet het worden omschreven in het Spaans. Soms snapt ze ook niet precies wat wij bedoelen… En ze komt uit Venezuela, dus haar accent/uitspraak is ook een beetje anders dan de echte Spanjaarden uit Spanje. Na school gaan Linda en ik in mijn appartement een broodje eten, omdat dit appartement 10 minuten lopen van het strand is. Op het strand val ik gewoon in slaap… Dat is dan toch wel lekker wakker worden, zo in het zonnetje. Rond een uurtje of 7 ben ik weer terug van het strand. Dan is het echt wel even nodig om te douchen, want het waaide zo hard dat alles onder het zand zit. Daarna lekker eten, een salade. Vanavond vroeg op bed, morgen weer om 9.30 uur fris en fruitig in de les zitten. En daarna ga ik met Linda naar het Picasso Museum.

Nog een (leuk) dingetje vergeten te vertellen:
Toen ik laatst aan het shoppen was in het centrum, kwam in de H&M een ouder echtpaar naar me toe en die vroegen of ze met me op de foto mochten… Oké…

Woensdag 6 juli 2011:

Oké, volgens mij was dit een van de minste nachten die ik hier heb gehad. Ik wou lekker vroeg slapen, maar door die rottige kriebelhoest, sliep ik tegen 2 uur nog niet… Helaas. Als je dan wakker wordt, wil je best nog even blijven liggen. Maar goed, dat zit er niet in. We moeten om 9.30 uur weer in de les zitten. Zoals altijd gaat het eerste blok best wel snel voorbij. Maar het tweede blok is dit keer wel echt ramp. Die vrouw heeft gewoon zo’n vreselijk harde stem dat je er hoofdpijn van krijgt… Maar we hebben het weer overleeft. Eenmaal thuis even een lekker broodje met ei en kaas eten, hoe Nederlands ook. Rond half 5 ga ik richting het metrostation Jaume I, om daar te verzamelen met school. We gaan naar het Picasso Museum. Er wordt ons wel meteen duidelijk gemaakt dat foto’s maken niet toegestaan is… Eenmaal in het museum blijkt al wel snel dat dit wel overduidelijk onze €5,- waard is. Picasso heeft wel veel verschillende stijlen in zijn carrière, dat is wel heel erg leuk om te zien. En ook leuk om te lezen en te zien dat Van Gogh een grote rol in zijn carrière heeft gespeeld. Na bijna 2 uur in het Picasso Museum te hebben gelopen, hebben Linda en ik het wel gehad. En gaan we een beetje door de buurt slenteren, op zoek naar een leuk tentje om een glaasje wijn te drinken. Maar dan beseffen we ons dat al 8 uur en dat we misschien eten en een wijntje drinken wel kunnen combineren. We waren al een leuk Sushi-restaurtantje tegengekomen, dus we besluiten terug te lopen. De sushi is heerlijk en we drinken daar sake bij. We hadden het allebei nog nooit gehad, dus het is wel leuk om dat een keer geprobeerd te hebben. Die sake is wel anders dan verwacht, dus waarschijnlijk zal ik het niet heel snel nog eens bestellen. Na het eten gaan we nog even de stad in, ook omdat we nog wel zin hebben in een ijsje. Het is nog heerlijk buiten, ongeveer 25°C. Nu lekker in het appartement nog even op zoek naar een goedkoop hotel/hostel voor mijn familie. Het gaat een beetje lastig worden, heb ik het idee, in het hoogseizoen. Maar ik ga mijn best doen. Zo meteen hopelijk lekker slapen, zonder mezelf wakker te houden met hoesten en te worden geprikt door de vliegjes…

Donderdag 7 juli 2011:

Helaas niet echt een veel betere nacht achter de rug. Ik denk dat het deels door alle airco’s overal komt. Dus er is niet zoveel aan te doen. Wel een beetje spijtig dat er op mijn kamer geen airco is, dus daar is het wel lekker warm… Nadat we school weer hebben gehad, gaan Linda en ik bij een tentje vlakbij school eventjes wat eten. We moeten wel kracht hebben voor de klim naar Parc Guëll. Het is vandaag superwarm en er zijn geen wolken. De tocht naar het park is redelijk stijl omhoog, dus dat is wel even doorbijten. Maar we redden het, helemaal doorweekt en bezweten. Het is het wel waard, het park is prachtig. Met mooie banken van mozaïek. En een super uitzicht over de hele stad van zo hoog. Nadat we alles een beetje bekeken hebben, gaan we terug. Met de metro eventjes de stad in. Ik moet die kapotte zonnebril nu wel echt gaan vervangen. Na ongeveer 100 zonnebrillen op te hebben gehad, heb ik eindelijk eentje gevonden die er wel mee door kan. Hij lijkt eigenlijk precies op mijn oude, maar dat is niet slecht. Rond een uurtje of 8 ben ik terug in het appartement. Dan even lekker een lasagne in de oven gooien. Daarna nog even douchen en dan rond half 11 weer naar de tentjes bij het strand. Ik ga met Linda nog even een drankje doen bij Opium, want Linda gaat zaterdag weg… Na de dure rosé toch nog even kijken bij CPDL kijken, want bij Opium blijft het toch wel echt rustiger. Door onze gemaakte connecties kunnen we gewoon doorlopen en krijgen we een Mojito aangeboden. Echt de lekkerste ever! Rond een uurtje of 2 toch maar verstandig doen en naar huis, want morgen weer naar school.

Vrijdag 8 juli 2011:

Oh oh, ik word pas om half 9 wakker… Terwijl ik normaal gesproken om 9 uur al op weg moet zijn naar school. Dat ga ik dus niet redden. Na alle korte, slecht geslapen nachten besluit ik dan maar om de ochtend les te skippen. Ik weet het, niet een heel goed begin om zo in de eerste twee weken al 2 dagen niet alle lessen te volgen. Maar slaap voelt voor mij nu eventjes iets belangrijker. Dus dan nog maar even een uurtje lekker in mijn bedje blijven liggen. Na de les van 9.30 – 11.20 uur, is het volgende blok om 11.40 – 13.30 uur. In de les val ik bijna in slaap, net als de rest van mijn klasgenootjes. Het is natuurlijk ook vrijdag, haha. Na school nog even een stukje de stad in lopen en dan lekker naar het appartement. Vanavond laatste avond met Linda. Die komt hier eerst even een wijntje drinken en dan gaan we naar een club, we moeten alleen nog even bedenken welke… Maar nu eerst even een kleine siësta houden…

De volgende keer zal ik wat leuke zinnetjes in het Spaans erbij zetten. Ik ben nu even inspiratieloos.

Lots of love,
besos!

  • 08 Juli 2011 - 14:02

    Papa:

    Heee Lis, mooi verhaal weer hoor!
    Heerlijk genieten daar, slaap soms wat minder. Maar tis de moeite waard. We hebben hier ook bijna weekend gelukkig. Vanavond met mama naar donderen, naar Reint en Floor, potje kaarten en bijkletsen. Wordt wel weer gezellig. Liefs van je Pa.

  • 08 Juli 2011 - 17:25

    Gert:

    Hey Lissie ! Heb deze week nog niets van je gelezen (sorry druk,druk,druk), maar ben nu weer helemaal bij hoor. Geweldig daar zeg. Hartstikke leuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt. En ach, af en toe een lesje skippen is niet zo erg hoor. Je moet natuurlijk ook een beetje genieten van de stad Barcelona nu je er toch bent :-)
    Dikke kus.

  • 08 Juli 2011 - 18:52

    Paulien:

    Hai Lis! Ben ook weer helemaal bij! Ik heb vanmiddag boodschappen met Jo gedaan voor de schoolreis van groep 7. Vera vroeg in de auto nog naar jou, ze vond het toch wel wat lang duren. Hoewel... er zijn inmiddels al 2 weken om. Leuk dat je Iraima nog een keer hebt getroffen, ze is ook zo'n lieverd! Ik wens je nog veel plezier enne...we proosten vanavond op jouw dapperheid! Dikke zoen!

  • 08 Juli 2011 - 22:44

    Rolien:

    He Lis,

    Heb je moeder vanavond nog gesproken, ik kan je melden dat ze met kaarten op dat moment voor stond samen met Reint. Even wat verenigingsnieuws ...... Jan Speelman heeft vanavond een proeftraining aan de Heren gegeven. Heb nog nooi tijdens de training zoveel heren gezien. Hoorde van Reina dat Inge bezoek heeft van Chantal en haar ouders. Nog even en dan komen die van jou er ook aan. Jij kan ze in ieder geval de stad al wel laten zien. Trouwens een kroegentocht is ook niet verkeerd. Maak er een mooi weekend van.

    X

    Rolien

  • 09 Juli 2011 - 09:26

    Ageeth:

    Leuke verhalen vanuit Barca. Wat zal jij bruin zijn vanal die strandbezoekjes. Ik volg je belevenissen op de voet, erg leuk.
    Groetjes Ageeth

  • 09 Juli 2011 - 15:56

    Hetty:

    hoi lis,
    bij het openen van de mail zie ik tot mijn vreugde weer een verslag van jou,
    vind het erg leuk om weer je belevenissen te lezen en lees dat je het wel naar je zin hebt helemaal goed je bent een topper hoor dat je er zo mee mee omgaat, kijk weer uit naar je volgende verslag.....
    liefs van mij en een dikke knuffel van de kids

  • 09 Juli 2011 - 16:21

    Bas:

    Hai lisje hoe is het daar?
    Bedankt voor het lieve kaartje een beetje een late reactie van mij.
    Ik ben trouwens over naar havo2.
    Ik heb een brief gehad.
    Nog heel veel plezier.
    Ik mis je nog steeds.
    Heel veel plezier nog.

  • 11 Juli 2011 - 13:05

    Chantal:

    Heee Lis,

    Na een aantal dagen in Frankrijk te zijn geweest, bij Inge, ben ik nu ook weer helemaal op de hoogte!
    Ben wel jaloers dat het bij jou zulk mooi weer is. Frankrijk was niet best. De laatste dag kwam het zonnetje er een klein beetje door..
    Nog heel veel plezier en geniet van het leven in Barca!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Adios, BCN!

24 Augustus 2011

9 weken, 9 dagen, 9 uren

18 Augustus 2011

Laatste week alleen begint...

16 Augustus 2011

Hoofdstuk Lieke: deel 1

08 Augustus 2011

Sleeping, sleeping and go again
Lisanne

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 27373

Voorgaande reizen:

25 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Barcelona

Landen bezocht: