Nivel A2 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu Nivel A2 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu

Nivel A2

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

20 Juli 2011 | Spanje, Barcelona

Zaterdag 16 juli 2011:

Opstaan rond 9 uur en meteen even mijn beddengoed weer in de wasmachine gooien. Het is wel zo lekker om elke week weer in schoon bedje te liggen met die warme temperaturen hier. Vandaag gaan er twee mensen weg uit huis en ik ga een huisgenootje helpen om naar de bus te komen, zo kan ik zelf ook eventjes zien hoe dat allemaal gaat. Van te voren moet je nog sleutels afgeven bij een adres vlakbij de school. Dat is dus eigenlijk het onhandigste van de terugreis, omdat je dan met je hele hebben en houden daarlangs moet. Nadat we daarlangs zijn geweest gaan we naar Placa Espanya, vanaf daar gaan er bussen naar het vliegveld voor €5,30. De bussen komen om de 5 minuten, dus je hoeft nooit lang te wachten. Je moet alleen wel van te voren weten of je naar Terminal 1 of 2 moet, want dit staat op de bus en de Terminals zijn niet heel dichtbij elkaar… Als ik mijn huisgenootje heb uitgezwaaid, loop ik nog even La Rambla af om een uitgaanstasje te kopen en een leuk rokje. Daarna naar huis. Wanneer ik net een paar minuten terug ben in het appartement komt ons nieuwe huisgenootje binnen, een meisje (24) uit Griekenland. Zo op het eerste gezicht een heel aardig meisje. Emelie wordt dan net weer wakker. Dat moet ook wel, want om 4 uur begint de poolparty. Rond een uurtje of half 5 gaan we pas op pad, we weten niet precies waar het is, maar de straat waar Hotel ME staat, is heel erg dichtbij. Alleen blijkt het gebouw helemaal aan het einde van de straat te staan, dat is dus nog wel een aardig eindje lopen. Eenmaal binnen krijgen we meteen een gratis biertje, Heineken. Dorine komt naar me toe en geeft me mijn VIP-bandje. Daarmee kan ik de hele middag/avond gratis Heineken halen. Ik ben niet echt een bierliefhebber, maar ik ga nu toch maar aan het bier. Zo vies is het eigenlijk ook weer niet… Op een gegeven moment verdwijnt het lekkere zonnetje achter een gebouw, waardoor het best wel frisjes wordt, want er staat een aardig windje. Rond een uurtje of 9 hebben we het dus wel gezien en gaan we met de tram weer terug naar huis. Met mijn metroabonnement kan ik ook met de tram, bus, etc. reizen. Thuis eventjes een pizza in de oven gooien, want ik heb nu best wel trek. Ineens vlucht ons huisgenootje uit Rusland ook weg, die gaat verhuizen naar een ander appartement. Daarna nog even Skypen en rond 1 uur toch nog even naar een club. Deze vind ik toch iets minder dan Opium en CDLC, omdat hier veel meer jongere mensen zijn dan daar. In Opium en CDLC ben ik denk ik wel een van de jongsten en hier voel ik me gewoon bijna oud… Om 4 uur lig ik in mijn bedje.

Zondag 17 juli 2011:

Toch maar even mijn wekker gezet, want het plan is om in de ochtend/middag even naar het strand te gaan, omdat er slecht weer is voorspeld voor in de namiddag/avond. Maar als ik om 11 uur uit het raam kijk, vind ik het niet echt zonnig. Dus dan nog maar eventjes weer terug in bed voor een uurtje. Daarna is de zon er wel doorgekomen. Dus ik maak Emelie wakker. Ons nieuwe huisgenootje, Maria, is ook wakker en vindt het wel leuk om met ons mee te gaan. Maar omdat zij en Emelie zo intens sloom zijn, is het alweer helemaal bewolkt als we eenmaal op weg zijn naar het strand. Eenmaal bij het strand waait het zo hard dat we besluiten om terug te gaan. Emelie maakt soep voor ons, heerlijk. En Maria maakt daarna de hele keuken schoon, eindelijk iemand die net zo van netjes en schoon houdt als ik. Daarna gaan zij naar het Picasso Museum, ik ga niet mee, want ik ben daar al een keertje geweest. Ik ga eventjes Skypen met Marlies voor de gezelligheid en om eventjes dingetjes te overleggen voor school in september. Daarna nog eventjes kort met papa Skypen. En daarna moet ik me er even toe zetten om hard te lopen… Nadat ik dat keurig heb gedaan, snel een douche nemen en dan weer even Skypen met mama. Ze hebben eindelijk een plaats gevonden waar ze gaan logeren in Barcelona, een appartement 7 minuten bij mij vandaan. Dat kan bijna niet beter! Als we hebben opgehangen, gaat mijn telefoon en daarna de bel van beneden. Even het nummer terugbellen en dan blijkt dat het een Pools meisje, Sandra, van school is. Ze heeft twee weken Spaans gevolgd op Enforex en blijft nu nog een week in BCN om leuke dingen te doen. De school had haar gezegd dat ze ook zonder school te volgen in het zelfde verblijf mocht blijven. Maar dat bleek niet helemaal waar te zijn. Ze belde de man waarmee ze dat geregeld had en hij zei: ‘Oja, ik ben vergeten je te bellen. Maar nu je niet meer bij ons op school zit, kun je niet meer daar blijven. En het is niet meer onze zaak om nu iets voor je te regelen, dus je moet zelf maar uitzoeken waar je gaat slapen. Dat is niet mijn probleem.’ Vervolgens had ze haar ouders gebeld voor geld voor een hotel, maar de transfers van de banken gaan niet in het weekend en ze had niet genoeg geld om meteen in een hotel te kunnen. Dus vraagt ze mij of ze op de bank kan slapen, alleen voor vanavond. Je moet wel een wreed persoon zijn om iemand met koffer en al op de stoep te laten staan… Ze slaapt hier vanavond op de bank. Als we net een tijdje tv zitten te kijken met z’n 2en komt ons laatste, nieuwe huisgenootje binnen. Ze komt uit Frankrijk, ze heet Marina (net als het metrostation die wij altijd nemen, haha) en ze is 22 jaar. Ze lijkt hartstikke leuk. Nadat ik haar alles heb laten zien, gaat ze de deur even uit om eten te halen. Op een gegeven moment is iedereen thuis en de sfeer is heel erg gezellig. We zitten gewoon met z’n allen in de huiskamer een beetje te kletsen. En dan ineens is het al 12 uur. Dus ik ga maar eens slapen, morgen weer een gewone dag naar school.

Maandag 19 juli 2011:

Als ik op school in de klas zit, zegt mijn leraar dat ik niet op de lijst sta… Heel vreemd. Dat ga ik dus even navragen. Dan blijkt dat ze me hebben overgeplaatst na een niveau hoger, A2. Eigenlijk zou ik woensdag een examen hebben om naar een hoger niveau te gaan, dat gaat mijn oude klas ook nog steeds doen, maar dat was blijkbaar niet nodig. Ook prima! Al is het dan natuurlijk wel weer even wennen in een nieuwe klas met nieuwe klasgenoten en nieuwe leraren. Maar iedereen lijkt heel erg aardig, als altijd. Dan is het ineens ook half 2 en ga ik naar huis. Daar zijn Emelie en Marina nog thuis, want die hebben allebei middagschool. Zij gaan weg en ik ga even weer eten inslaan voor de hele week. Als ik terugkom is Maria ook thuis en maken we de keuken even aan kant. Daarna belt Sandra aan, onze logé, want ze heeft een hostel 2 minuten hier vandaan gevonden en komt nu haar koffer halen. Ze komt daarna terug, omdat ze me op een lunch wil trakteren, omdat ze hier heeft mogen logeren. Heel erg lief. Als ik na de lunch terugkom, laat ik Maria een WiFi-barretje zien. Dat betekent dat ik het rijk alleen heb, want Ezgi slaapt. Dan maar een beetje de huiskamer etc. opruimen, kom ik in de kast heel veel achtergebleven boeken tegen, waaronder 5 Nederlandse boeken. Het zijn ook nog allemaal leuke boeken… Altijd handig! Daarna nog even de laptop opstarten en dan zit ik ineens in het Spaans te chatten met Andrea, dat is wel heel erg grappig. Dan merk je wel dat je toch best wel veel weet. Toch ook nog maar even mijn huiswerk maken, want dat hebben we vandaag opgekregen voor morgen. Een stukje schrijven over het weekend in je eigen land. Rond 8en is iedereen weer thuis, de sfeer is heel erg gezellig. Eigenlijk heb ik momenteel alleen maar leuke huisgenoten. Ezgi gaat zaterdag helaas weg en Emelie die week erna. Maar Marina uit Frankrijk gaat tegelijk met mij weg, dus dat is in ieder geval leuk. Vanavond staat Opium in de planning, want op maandag is het altijd het welkomsfeest voor de nieuwe studenten, heel leuke avond is dat. We besluiten nu net dat we om 10 uur al de deur uit gaan, om eerst ergens anders wat te gaan drinken, omdat dat hier natuurlijk niet meer mag. Dus ik moet nu even gaan haasten, want het is 20.15 uur. Hopelijk wordt het een leuke avond…

Dinsdag 19 juli 2011:

Oké, de avond was leuk. Rond 2 uur in de ochtend lig ik in bed. Ik hoor rond 4 uur Ezgi thuiskomen en een paar minuten later begint het keihard te onweren. Zoals veel mensen wel weten, ben ik daar niet echt fan van. Het onweer houdt aan tot bijna 7 uur. Een uur later gaat mijn wekker al. Met twee uurtjes slapen, vind ik het moeilijk om uit mijn bed te komen. Dus ik besluit alleen het tweede blok naar school te gaan. Na school ga ik eerst even wat koffie drinken met mijn Griekse huisgenootje, Maria. Als ik thuiskom, moet ik hevig op zoek gaan naar mijn internetstick. Marina heeft het geleend en ze zou hem op tafel neerleggen. Maar ik vind het uiteindelijk in hun badkamer… Vreemd! Daarna maar even een siësta houden, want ik ben doodop. Als ik wakker word, laat ik Sandra een berichtje achter op FB. En dan komt ze deze kant op. Op een gegeven moment is iedereen thuis en besluiten Ezgi, Emelie, Sandra en ik om vanavond ergens nog wat te gaan drinken. Maar we gaan niet echt uit, want Ezgi heeft morgen haar examen en ik ben nog steeds redelijk moe. Sandra gaat even naar huis om zich om te kleden, etc. En ik moet natuurlijk nog even eten. Mijn eerste echt vlees sinds weken… Echt koken doe ik hier niet, al eet ik niet heel ongezond hier. Rond 9 uur is Sandra terug. En gaan we die kant op. Omdat we de eerste klanten zijn, krijgen we alles voor de helft. Dat is altijd goed natuurlijk. Het is nu bijna half 2 en ik ga nu toch maar eens slapen. Morgen weer naar school en in de middag hopelijk naar het strand als het weer het toelaat. Het weer is de laatste tijd niet echt stabiel hier. Helaas… Zolang het maar niet onweert, vind ik het wel prima. Slaap lekker!

Buenas noches! X

  • 20 Juli 2011 - 06:20

    Mama:

    We tellen de dagen af lieverd en dan op naar Spanje. En super he, het hotel zo dicht bij jou. Spreek je gauw, dikke kus

  • 20 Juli 2011 - 11:23

    Hetty:

    klasse hoor!! dat je zo zonder examen naar een hoger niveau gaat goed bezig!!!!!!
    anouk was hier laatst oppassen en ze deed met de kids een spelletje en tess zei steeds lisanne tegen anouk tess zei; sorry hoor maar ik ben zo gewend dat lisanne hier is!!!
    liefs van ons

  • 20 Juli 2011 - 12:09

    Cobie:

    Nog eventjes rust in Barca dus.... op naar de Liewes infasie!! Veel plezier met z'n allen!

  • 20 Juli 2011 - 13:01

    Ageeth:

    Altijd handig om zonder examen een niveau hoger te mogen doen.
    Erg leuk dat je leuke huisgenoten hebt. Nog een paar dagen en dan sluit je familie weer in de armen. Dus is ook wel even weer lekker.
    Hier gaat ook alles wel lekker. Kinderen moet morgen nog naar school en dan hebben ze zomervakantie. Het weer mag nog wel even wat beter worden. Het is bijna de natte juli ooit.
    Geniet lekker met je family en tot horens!!

  • 20 Juli 2011 - 17:08

    Rob:

    Hoi Lisje,

    Beter dat je nu alleen maar leuke huisgenoten hebt!
    En ook leuk dat je bier lust :P

    Kus

  • 20 Juli 2011 - 20:26

    Harmke:

    Mooi dat je het zo gezellig hebt en zo geniet van je tijd in Barca. En goed zeg dat je zonder examen een niveau hoger kunt met je spaanse les. Nog een paar dagen en dan komt de familie gezellig langs. Heel veel plezier met z'n allen en we blijven je natuurlijk volgen, waar we ook zijn :).

  • 20 Juli 2011 - 23:00

    Paulien:

    Lieve Lis!

    Net terug van de musical van de groepen 8, super geslaagd! Fijn dat je nu huisgenoten hebt waar je een klik mee hebt, heb je ook wel verdiend. Het kaartje voor Vera kwam precies op haar verjaardag, goede planning meid! Meike voelde zich toch bevoorrecht dat je wel op haar verjaardag was en niet op die van Vera. Altijd fijn, die jalousie tussen de meiden.

  • 20 Juli 2011 - 23:01

    Paulien:

    Lieve Lis!

    Net terug van de musical van de groepen 8, super geslaagd! Fijn dat je nu huisgenoten hebt waar je een klik mee hebt, heb je ook wel verdiend. Het kaartje voor Vera kwam precies op haar verjaardag, goede planning meid! Meike voelde zich toch bevoorrecht dat je wel op haar verjaardag was en niet op die van Vera. Altijd fijn, die jalouzie tussen de meiden.

  • 20 Juli 2011 - 23:01

    Paulien:

    Lieve Lis!

    Net terug van de musical van de groepen 8, super geslaagd! Fijn dat je nu huisgenoten hebt waar je een klik mee hebt, heb je ook wel verdiend. Het kaartje voor Vera kwam precies op haar verjaardag, goede planning meid! Meike voelde zich toch bevoorrecht dat je wel op haar verjaardag was en niet op die van Vera. Altijd fijn, die jalouzie tussen de meiden.

  • 20 Juli 2011 - 23:03

    Paulien:

    Lieve Lis!

    Net terug van de musical van de groepen 8, super geslaagd! Fijn dat je nu huisgenoten hebt waar je een klik mee hebt, heb je ook wel verdiend. Het kaartje voor Vera kwam precies op haar verjaardag, goede planning meid! Meike voelde zich toch bevoorrecht dat je wel op haar verjaardag was en niet op die van Vera. Altijd fijn, die jalouzie tussen de meiden. Lis, nog veel plezier en we spreken elkaar gauw.

    Liefs ons allen.

  • 20 Juli 2011 - 23:05

    Paulien:

    Altijd lastig zo'n I pad!

  • 22 Juli 2011 - 09:50

    Marjan:

    He topper,
    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen! Klasse dat je spaans al zo goed gaat! Wij vertrekken morgen naar Frankrijk, bij slecht weer komen we misschien nog wel in Spanje uit..
    Blijven genieten daar!!!
    Dos cervezas por favor... (toch handig als je een biertje lust...) groet M4

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Adios, BCN!

24 Augustus 2011

9 weken, 9 dagen, 9 uren

18 Augustus 2011

Laatste week alleen begint...

16 Augustus 2011

Hoofdstuk Lieke: deel 1

08 Augustus 2011

Sleeping, sleeping and go again
Lisanne

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 27371

Voorgaande reizen:

25 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Barcelona

Landen bezocht: