Laatste weekje rust, vrijdag familiereünie - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu Laatste weekje rust, vrijdag familiereünie - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisanne Liewes - WaarBenJij.nu

Laatste weekje rust, vrijdag familiereünie

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

23 Juli 2011 | Spanje, Barcelona

Woensdag 20 juli 2011:

Jeej, als ik ’s morgens wakker word en uit mijn raam kijk, is het al helemaal blauw. Dat is een goed teken natuurlijk. Eenmaal op school gaat de tijd heel snel. In de pauze ga ik even naar beneden om te kijken of de boeken er eindelijk zijn. Yes, ze zijn er. Dan kan ik nu op een normale manier alle oefeningen maken. Als de tweede les ook voorbij is, ga ik weer even terug naar de balie om te vragen of ik mijn laatste week lessen kan laten vervallen en dan in de ene laatste intensieve lessen kan nemen. Waarom? Omdat ik een week eerder naar huis ga. Waarom? Omdat ik in die week allemaal dingen moet regelen voor mijn studie op de RUG. Ook is er die week een introductiedag, dus ik vind het vervelend als ik dat al die informatie mis en dingen vanuit hier moet regelen… Dus ik ga gewoon een weekje eerder terug naar huis. In plaats van 3 september vlieg ik nu waarschijnlijk 28 augustus weer terug naar Nederland. 9 weken is net zo goed als 10 weken. De vrouw achter de balie zegt dat ze me niet kan helpen en dat ik mijn contactpersoon in Nederland moet mailen, dus dat heb ik nu gedaan. Omdat het weer zo lekker is, gaan Sandra, Ezgi en ik lekker naar het strand. Er is veel minder wind dan gisteren, dus ligt wel wat chiller. We komen aan de praat met twee meisjes uit Frankrijk, ze praten gelukkig heel erg goed Engels. Ze waren eigenlijk niet van plan om naar strand te gaan, maar naar school (ze zitten op een soort zelfde school als wij), maar omdat het weer zo goed was, zijn ze naar het strand gegaan. Zonder spullen. Ze lagen daar in alleen een string. Maar hier in Barcelona ligt ongeveer iedereen er zo bij, dus niemand kijkt ervan op. We vertellen hun dat we vanavond naar een club gaan, Sotavento. En of ze ook willen komen. Het is een feest van Happy Nation, dus ik doe mijn werk al aardig goed. Haha! Rond een uurtje of 6 hebben we het wel gezien. In het appartement meteen even een douche nemen, want het zand zit overal… Daarna moet ik mijn huiswerk maken, want mijn nieuwe leraren vinden het volgens mij leuk om huiswerk te geven. Als ik dat netjes gedaan heb, eventjes een broodje maken. En rond een uurtje of 10 komt Sandra hier. Even checken hoe laat we in de club moeten zijn. Voor 1.30 uur. We gaan rond 12en weg. Ik vermaak me prima, ontmoet nog wat nieuwe collega’s. Maar Sandra en Marina vinden het niet zo leuk. Dus om 2 uur ben ik alweer thuis. Opzich ook niet heel erg, want morgen gewoon weer naar school. Op de terugweg komen we zoals gewoonlijk veel travestieten langs de weg tegen, die staan daar om opgepikt te worden… Als ze denken dat we even niet kijken, staat er gewoon iemand te plassen. Wel een raar gezicht om een ‘vrouw’ staand te zien plassen… Haha!

Donderdag 21 juli 2011:

Ik hoor om 7 uur de voordeur open- en dichtgaan. Vreemd… Als ik heb gedoucht en ik ga naar de woonkamer om te ontbijten, zit Emelie met een jongen op het balkon. Ze is pas net terug van de club. Ze heeft het dus een stuk langer volgehouden dan wij… Wanneer ik om 9 uur de deur uitga om naar school te gaan, gaat zij nog weer de deur uit om met die jongen buiten de deur te ontbijten. Het huis is een puinhoop, maar dat kan de rest volgens mij niet echt schelen. Op school val ik onder de les steeds bijna in slaap. Eigenlijk zou mijn collega Rafael (ik weet niet of ik het goed schrijf) een shirt meenemen om aan het werk te gaan, maar ik denk dat de hele crew van Happy Nation een beetje brakjes was ofzo, want er was niemand te bekennen. Dus dat komt waarschijnlijk morgen wel. Na school meteen naar huis. Daar ga ik toch maar even de zooi opruimen, want niemand heeft dat gedaan… Ze kunnen zich niet eens meer herinneren dat ze het hebben gemaakt, fijn… Als alles aan kant is, ga ik even relaxen op het balkon. Maar ik voel dat ik in slaap ga vallen, dus ik duik even mijn bedje in. Rond een uurtje of 7 er maar weer uit, even ontbijt halen voor de volgende dagen en dan mijn pizza in de oven gooien. Later komt Sandra hier nog, omdat we naar een beachparty zouden gaan, maar Emelie, Ezgi en ik zijn eigenlijk allemaal een beetje ziekjes. Dus we besluiten niet te gaan. Sandra gaat met Marina, Maria en wat vrienden naar een tapasrestaurant om iets te eten en te drinken. Ik ga nog even Skypen en dan lekker vroeg slapen. Hopelijk ben ik morgen weer fit.

Vrijdag 22 juli 2011:

Na een goede nacht te hebben gemaakt, voel ik me meteen beter. Dan blijven je ogen ook wat beter open tijdens de lessen. Af en toe zijn de lessen wel saai, want we doen nu heel erg veel grammatica… Maar dat zou wel bij een niveau hoger horen. Als de lessen afgelopen zijn, belt Sandra mij om naar een shoppingcentre te gaan. Het weer is alweer stront, het is koud. Dus lijkt me dat wel een goed idee. Rond een uurtje of 5 word ik ineens gebeld door Dorine, over de meeting van Happy Nation. Eigenlijk was ik dat wel een beetje vergeten en ze zou me nog sms’en met het adres etc. Het shoppingcentre waar we nu zijn, ligt niet bepaald in het centrum. Dus ik moet me haasten om er om 5 uur te kunnen zijn. De regels van Happy Nation worden uitgelegd en daarna gaan de promoters van de scholen naar een andere ruimte. Daar bespreken we hoe we het gaan doen. Dorine en Rafael gaan op maandag en dinsdag werken. Caio en ik gaan op woensdag en donderdag werken. Op maandag moeten we allemaal bij de presentatie zijn van de nieuwe studenten. En op de vrijdag moet ik in de ochtend of in de middag werken. Het gaat dus niet om promotiewerk op de straten etc. maar om promotiewerk binnen de school. Eigenlijk is dat wel fijner en makkelijker, omdat mensen je dan al kennen. Ik krijg meteen 6 shirts mee en allemaal VIP-bandjes die ik aan vrienden kan geven. Als ik om half 8 eindelijk thuis ben, ga ik snel nog even hardlopen. Daarna een snelle douche en dan nog even Skypen voor de laatste keer met het thuisfront. Want ze gaan morgen op vakantie. En volgende week vrijdag komen ze hier in Barcelona, dus dan zie ik ze na 5 weken weer. Als we hebben opgehangen om 9 uur moet ik nog eten. En dan is Sandra hier al. Het is haar laatste echte avond, dus we gaan natuurlijk uit. Eerst gezellig met z’n allen hier wat drinken. En rond half 1 richting het strand. Om half 4 ben ik weer thuis. Het was een zeer geslaagde nacht!

Zaterdag 23 juli 2011:

Auw, ik word wakker doordat ik vette kramp in mijn been heb. Dan er maar uit, want ik moet mijn beddengoed toch wassen etc. Als ik naar buiten kijk, is het weer nog steeds niet top. Hopelijk trekt het in de middag open. Als ik de rest van de kamers check, is alleen Ezgi thuis. Maria is waarschijnlijk al weg, want die ging met school op een excursie die al om 6 uur in de ochtend ging vertrekken. De kamer van Emelie en Marina is leeg… Vreemd. Rond 12 uur komt Emelie in de kleren van gisteravond thuis. Ze heeft Marina achter gelaten op het strand. Ze gaat natuurlijk meteen haar bed in. Ik ga nu even douchen en duimen dat het weer nog een beetje beter wordt, zodat ik dan misschien nog even naar het strand kan.

Voor degenen die op vakantie gaan:
Een heel goede reis en geniet van de vakantie.

Veel liefs vanuit BCN,
xoxoxoxoxoxoxoxoxo

  • 23 Juli 2011 - 18:20

    Marjanne & Roy:

    leuk om nog steeds je verhalen te lezen! ik heb vrijdagnacht Roy van schiphol gehaald.. wat heerlijk om er weer tegen aan te kunne kruipen :P Geniet er nog maar lekker van en veel plezier met je familie :) doe ze de groetjes maar van ons.. Dikke kuss

  • 24 Juli 2011 - 05:10

    Paulien:

    Hai Lis!
    Je neemt het er goed van, toppie! En met je nieuwe job zit het ook wel snor. Een extra zakcentje is mooi meegenomen toch?! Namens Vera bedankt voor de mooie ecard, vond ze heel bijzonder. Ze vindt het wel lang duren allemaal, ze wil je graag de cadeautjes laten zien. Je family is onderweg, lekker genieten met z'n (bijna) allen. Het weer is hier echt pet dus wij zijn ook blij dat we straks naar het warme zuiden vertrekken. Veel liefs van ons!

  • 25 Juli 2011 - 09:43

    Albertje Blok:

    Hoi Lisanne. Leuk al je verhalen te lezen. Je slaat je er goed door heen en je geniet met volle teugen. houden zo. Nog heel veel plezier.

    Albertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2011

Adios, BCN!

24 Augustus 2011

9 weken, 9 dagen, 9 uren

18 Augustus 2011

Laatste week alleen begint...

16 Augustus 2011

Hoofdstuk Lieke: deel 1

08 Augustus 2011

Sleeping, sleeping and go again
Lisanne

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 27379

Voorgaande reizen:

25 Juni 2011 - 28 Augustus 2011

Barcelona

Landen bezocht: